۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84806562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد

۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹
کد خبر: 84806562
استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد

رشت - ایرنا - طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت در صحن شورای اسلامی رشت اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طی جلسه هفتگی شورای اسلامی رشت که روز چهارشنبه برگزار شد، موضوع طرح استیضاح شهردار رشت با امضای چهار عضو شورای اسلامی این شهر اعلام وصول شد.

طی این جلسه در صحن شورای اسلامی رشت قرار شد تا استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت یکشنبه هفته آینده برگزار شود.

طرح سوال از سیدامیرحسین علوی شهردار رشت ۲۵ خرداد ماه گذشته برای سومین بار از آغاز فعالیت وی در تصدی شهرداری در ۱۰ بند و با امضای ٢ نفر از اعضای شورای اسلامی رشت در صحن شورا اعلام وصول شده بود.

شهردار رشت نیز در جلسه اول تیر شورای اسلامی رشت به سوالات اعضای شورا پاسخ داد که در نهایت پس از رای‌گیری، ۶ عضو از ١١ عضو شورا از پاسخ‌های شهردار قانع نشده  بودند.

اعضای شورای اسلامی رشت هفتم مهرماه پارسال در جلسه علنی شورا با ٩ رای سیدامیرحسین علوی را به عنوان شهردار جدید شهر رشت برگزیدند، حکم علوی نیز پنجم آبان ماه سال گذشته از سوی وزیر کشور صادر شد و وی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

پس از حدود سه ماه از فعالیت سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار مرکز گیلان، هشتم دیماه پارسال طرح سوال از وی با ۹ سوال در صحن شورا وصول شد، به همین منظور جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار رشت در صحن شورا برگزار شد که پس از پاسخ شهردار رشت به سوالات اعضای شورا، رای‌گیری مبنی بر قانع شدن و قانع نشدن اعضا از جواب های علوی انجام شد که در نهایت از ١١ عضو شورای اسلامی رشت ۶ نفر (اکثریت) نسبت به پاسخ‌های شهردار قانع نشدند اما از استیضاح خبری نشد.

اما در فاصله کوتاهی بار دیگر طرح سوال از شهردار رشت با ۹ رای موافق اعلام وصول شد بنابراین جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار (اول اسفند) پارسال برگزار شد، که پاسخ سیدامیرحسن علوی اکثریت اعضای شورا را قانع نکرد و منجر به دریافت هشت رای منفی شد.

به این ترتیب سیدامیرحسین علوی شهردار رشت یازدهم اسفند پارسال در جلسه استیضاح حاضر و به سوالات اعضا پاسخ داد که در نهایت توانست با هفت رای موافق استیضاح و سه مخالف و یک ممتنه در سمت خود ابقاء شود که برای برکناری شهردار هشت رای موافق نیاز بود.

رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

شورای اسلامی شهر رشت ۱۱ عضو دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha