معاون استاندار همدان خواستار تهیه برنامه تحولی برای کاهش بدحجابی در جامعه شد

همدان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: یک برنامه به روز و تحول گرا برای کاهش بدحجابی با در نظر گرفتن چالش و موانع در جامعه ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا «حسن رضانیا» روز پنجشنبه در قرارگاه عفاف و حجاب استان همدان اظهار داشت: وضعیت کنونی حجاب با توجه به مشاهدات در بازار، معابر و خیابان ها شایسته جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مساله عفاف و حجاب احساس مسئولیت و دغدغه مند بود افزود: رعایت و توجه به عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه مردان هم باید به این مولفه توجه داشته باشند چرا که وضعیت پوشش برخی از مردان در محافل و مجالس به نحو مطلوب نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: برای رفع مشکل بدحجابی نیازمند یک نگاه نو، تحولی و جستجوی راه های رفته هستیم و باید برنامه های تکراری و عادی را کنار گذاشت.

رضانیا از اعضای کمیته های پیش بینی شده برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خواست در گام نخست نسبت به شناسایی چالش ها، احصای عوامل به وجود آورنده این چالش ها، اولویت بندی آنها و ارائه راهبرد عملیاتی و کاربردی برای برطرف کردن آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب نیازی به کار تحقیقی نیست گفت: چرا که در طی چهار دهه گذشته کارهای پژوهشی و تحقیقی فراوانی صورت گرفته که می تواند از همان ها بهره گرفت و برای توفیق در این مسیر، برنامه مناسب با نگاه تحولی و پیمودن مسیرها نرفته تعریف و تدوین کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: برای نگاه تحولی به مسایل باید با افزایش میزان مطالعات، واقعیت روز جامعه را به خوبی درک و بر مبنای واقعیت های جامعه برنامه عملی ارائه کرد.

رضانیا ادامه داد: برای رفع بدحجابی نیازی به ارائه دهها برنامه تکراری و عادتی نیست بلکه باید ۲ برنامه کیفی و عملیاتی برای بهبود وضعیت حجاب در جامعه دست کم تا جلسه آینده این قرارگاه ارائه شود.

وی افزود: اعضای هر یک از کمیته های ششگانه باید برنامه های عملیاتی خود را ارائه کرده به گونه ای که این برنامه ها ارزیابی و تاثیر آن در کاهش بد حجابی تا پایان تابستان برای همه افراد محسوس باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر بهبود وضعیت عفاف و حجاب یک کار جهادی  است و کار جهادی به مثابه عبادت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha