بروکسل: پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا از مسیر «اصلاحات» می‌گذرد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در سخنانی، راه پیوستن اوکراین به این اتحادیه را طولانی دانست و با تکرار شرط بروکسل برای پیوستن کی یف به این اتحادیه، از مقامات اوکراین خواست تا اصلاحات در برابر فساد را سرعت بخشند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، اورسولا فون در لاین روز جعمه در یک سخنرانی ویدیوکنفرانسی برای نمایندگان اوکراین، اطمینان داد که کی‌یف حمایت ۲۷ عضو این اتحادیه را در راه طولانی به سمت عضویت در اتحادیه اروپا دارد.

وی ضمن تقدیر از اصلاحات انجام شده و نهادهایی که برای ایجاد یک ماشین ضد فساد تاثیرگذار ایجاد شده است، گفت: اما این نهادها هم اینک به ابزارهای عملی و افراد مناسب در جایگاه اجرایی نیاز دارند.

فون در لاین همچنین خواستار انتصاب رئیس جدید دفتر دادستانی تخصصی در مبارزه با فساد و مدیر جدید دفتر ملی مبارزه با فساد اوکراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد.

وی در رابطه با طرح اصلاح دادگاه قانون اساسی، تعیین رویه‌ای برای انتخاب قضات از طریق قانون را ضروری دانست.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن استقبال از تصویب قانونی که خنثی کردن نفوذ بیش از حد الیگارشی‌ها بر اقتصاد اوکراین را هدف قرار می‌دهد، خواستار آن شد که این کشور از اجرای آن به شیوه‌ای قانونی مطمئن شود.

فون در لاین همچنین خواستار تصویب قانون رسانه‌ای شد که قوانین اوکراین را با استانداردهای اتحادیه اروپا منطبق کند و ابزار لازم را به مرجع نظارتی مستقل رسانه‌ها ارائه دهد.

رهبران ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۳ ژوئن، به اوکراین وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا را اعطا کردند.

فون در لاین یک ماه پیش نیز اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا کمک به بازسازی اوکراین در آینده را فقط در قبال اصلاحات (سیاسی) در این کشور و سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام می‌دهد.

این سرمایه‌گذاری‌ها باید همراه با اصلاحات نظام دولتی، افزایش استقلال دستگاه قضایی و مبارزه علیه فساد به منظور ایجاد شرایط مثبت برای تجارت باشد.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha