تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه دامغان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان امضا شد

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه دامغان گفت: تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به منظور ارتباط بیشتر علم و صنعت امضا شد.

سید سعید الرضا اسلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تفاهم نامه همکاری به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های علمی، آموزشی، فناوری، در راستای تحکیم همکاری مشترک دانشگاه و صنعت امضا شد. 

وی ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توانایی‌های علمی، آموزشی و فناوری، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است که به صورت ۲ جانبه‌ بین دانشگاه دامغان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان منعقد شد.

اسلامی اضافه کرد: پس از امضای این تفاهم‌نامه، استفاده از توانایی‌های علمی، آموزشی و فناوری­ های طرفین در جهت تحکیم و تداوم ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و شرکت و برطرف نمودن نیازهای متقابل انجام می‌شود. 

اسلامی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی کوتاه مدت و کاربردی در موضوع‌های مورد توافق براساس نیاز صنایع، در اختیارگذاشتن نیروهای متخصص در حوزه کارشناسی جهت انجام کارشناسی‌های لازم و اجرای طرح­‌های پژوهشی، برنامه‌های آموزشی، بازدید و تورهای صنعتی و برگزاری کارگاه‌ها، همایش­‌ها و نشست‌های علمی از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

رییس دانشگاه دامغان گفت: ارائه نشریات، خبرنامه‌ها، کتب، مجلات و اطلاعات مرتبط با بحث صنعت، اطلاع رسانی در زمینه زمان، مکان و نحوه برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی مرتبط، معرفی دانشجویان به شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای انجام دوره‌های کارآموزی، پروژه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و همچنین اعلام فرصت‌های کارآموزی و شغلی به سامانه کاریابی دانشگاه، ارسال و تحویل یک نسخه از کلیه تحقیقات، پایان‌نامه، مقالات و ضمائم آنها به همراه فایل آنها به دانشگاه و در نظر گرفتن محل جهت استقرار کارشناس کلینیک صنعت دانشگاه دامغان در شهرک صنعتی از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه دوجانبه است.

به‌ گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند. 

نام این دانشگاه در جدیدترین گزارش نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز (۲۰۲۲) در جمع دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha