۲ هزار و ۷۰۰ خانواده در مرکز درمان ناباروری اردبیل صاحب فرزند شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری در این استان از سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده با مراجعه به این مرکز و درمان موفق صاحب فرزند شدند.

به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز یکشنبه در کارگاه تبیینی - آموزشی "فناوران و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان" افزود: جهاد دانشگاهی استان با احداث مجتمع سلامت ضمن توسعه فعالیت‌های درمان ناباروری خود به حوزه سلول درمانی و پیشگیری  و درمان بیماری سرطان ورود خواهد کرد.

وی اظهار کرد: برای بهره‌مندی استان از خدمات پزشکی و درمانی جهاد دانشگاهی و همچنین کمک به کاهش بیماری سرطان که یکی از بیماری‌های شایع استان می‌باشد، مجوز مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان اخذ شده و برای راه‌اندازی این مرکز در کمترین زمان ممکن تلاش می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین به حمایت جهاد دانشگاهی استان از طرح‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: فرصت مناسبی برای فعالیت محققان و پژوهشگران فراهم شده تا آنان بتوانند در مسیر تجاری‌سازی ایده‌های خود گام بردارند.

۲ هزار و ۷۰۰ خانواده در مرکز درمان ناباروری اردبیل صاحب فرزند شدند

اوچی اردبیلی فعالیت مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان را بستر مناسبی برای انجام تحقیقات این حوزه عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲ شرکت فناور در این مرکز مستقر هستند و تجاری‌سازی دو محصول تولیدی این شرکت‌ها تا پایان سال‌جاری در اولویت قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی خط تولید نشاسته حفاری خاطرنشان کرد: این کار نمونه‌ای از تبدیل یافته‌های پژوهشی به محصول مورد نیاز کشور که وارداتی است، می‌باشد که علاوه بر کمک به تامین این محصول به ارزآوری و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

۲ هزار و ۷۰۰ خانواده در مرکز درمان ناباروری اردبیل صاحب فرزند شدند

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز در این کارگاه فعالیت‌های حمایتی جهاد دانشگاهی از پژوهشگران و محققان را قابل تحسین دانست و گفت: این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی چون مراکز درمان ناباروری و رشد گیاهان دارویی و آزمایشگاه‌های مجهزی برای انجام مطالعات و تحقیقات فراهم کرده است.

حسین شایقی افزود: بنیاد ملی نخبگان با توجه به ماموریت‌های خود ذیل "سند راهبردی کشور در امور نخبگان"، ایستگاه‌های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه‌ریزی کرده است.

وی رویکرد این بنیاد را شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب دانست و خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های نخبگانی با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان دیگر رویکرد بنیاد نخبگان است.

شایقی اظهار کرد: فرایند شناسایی نخبگان از دوران آموزش ابتدایی تا دوران سرآمدی در این بنیاد طراحی و شناسایی، توانمندسازی و توسعه فعالیت‌های اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف در قالب ضوابط و مقررات مصوب اجرایی شده است.

وی به تبیین طرح‌های حمایتی این بنیاد از فناوران پرداخت و خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان، طرح‌های شهاب، ایران گشت و شناسایی و همکاری با کانون‌های تربیت مستعدان و آینده‌سازان را برای حمایت از اجتماع دانش‌آموزان مستعد، طرح‌های شهیدان وزوایی، احمدی روشن، بابایی و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویان و طلاب در مقاطع تحصیلات تکمیلی را حمایت از برای اجتماع دانشجویان و طلاب آینده‌ساز، طرح‌های شهیدان صیاد شیرازی، دکتر چمران، احدی، رهنمون، تهرانی مقدم، رضوی و دکتر شهریاری و مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی را برای حمایت از اجتماع دانش آموختگان برتر، طرح‌های شهید فخری زاده و توسعه رویدادهای نخبگانی را برای حمایت از اجتماع مخترعان و نوآوران برگزیده و توسعه فعالیت‌های برگزیدگان ادبی، هنری و قرآنی را برای حمایت از اجتماع حوزه‌های تخصصی پیش‌بینی کرده است.

شایقی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این طرح‌های حمایتی و اطلاع از شرایط آن می‌توانند به سایت بنیاد ملی نخبگان به نشانی sina.bmn.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha