بنیاد خیریه نورآوران سلامت به مردم جنوب استان اردبیل خدمات درمانی ارائه می‌کند

اردبیل-ایرنا- مدیر منطقه شمال غرب بنیاد خیریه نوآوران سلامت از ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به بیش از ۶ هزار نفر از واجدین شرایط شهرستان‌های خلخال و کوثر ارائه می‌کند.

به گزارش ایرنا، سردار محسن ایرانزاد روز یکشنبه در جلسه هماهنگی نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی در منطقه جنوب استان اردبیل اظهار کرد:خدمات این بنیاد از دهم اردیبهشت ماه امسال به مدت ۷۵ روز به اهالی مناطق محروم روستایی این شهرستان ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز مردم شهرستان به خدمات تخصصی چشم‌پزشکی گفت: از حدود چهار ماه قبل، مسئولان شهرستان و استان درصدد برآمدند تا با حضور بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شهرستان کوثر و خلخال، خدمات تخصصی چشم پزشکی به مناطق کم برخوردار شهرستانهای خلخال و کوثر ارائه شود.

مدیر منطقه شمال غرب بنیاد خیریه نورآوران سلامت اضافه کرد: تیم نورآوران سلامت با استقرار کلینیک‌های سیار، شامل کلینیک چشم پزشکی، اتاق عمل چشم، دندان پزشکی و پشتیبانی در شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر اقدام به پذیرش متقاضیان استفاده از خدمات تخصصی می کند.

وی با بیان اینکه خدمات تخصصی چشم پزشکی در دوبخش کودکان دارای انحراف چشم ۱۰ الی ۱۶ سال و سالمندان وافراد بالای ۵۰ سال دارای مشکلات چشمی ارائه می شود، افزود: تهیه و تامین عینک، انجام عمل جراحی چشم توسط بهترین پزشکان متخصص چشم کشور از جمله خدمات ارائه شده توسط این بنیاد به مراجعین خواهد بود.

سردار ایرانزاد اضافه کرد: در حوزه خدمات دندانپزشکی نیز ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان ۱۲ الی ۱۶ سال به استثنای عصب‌کشی دندان برنامه اصلی این گروه جهادی در مدت ۷۵ روز حضور در شهرستان کوثر خواهد بود.

مدیر منطقه شمال غرب بنیاد خیریه نوآوران سلامت یادآورشد: کار شناسایی و غربالگری افراد واجد شرایط توسط کارکنان حوزه سلامت خلخال و کوثر انجام شده است و در مدت دو ماه، یکهزار و ۸۰ نفر افراد نیازمند به خدمات درمانی بخش چشم پزشکی و همچنین یکهزار و ۵۰۰ نفر در بخش دندانپزشکی در خلخال شناسایی و غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه سه هزار نفر نیز دو دو بخش دهان و دندان و چشم در شهرستان کوثر شناسایی و غربالگری شده اند، گفت: خدمات رایگان درمانی ابتدا به ساکنین شهرستان کوثر وسپس به ساکنین روستاهای سه بخش مرکزی‌،شاهرود و خورش رستم شهرستان خلخال با استفاده از دو کلینیک تخصصی سیار مستقر در شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر ارائه خواهد شد.

ایرانزاد گفت: بنیاد خیریه نوآوران سلامت حوزه شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و استان اردبیل خدمات درمانی چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌کند.

مدیر منطقه شمال غرب موسسه خیریه نوآوران سلامت اضافه کرد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در اولویت ارائه خدمات درمانی این بنیاد هستند و علاوه بر پذیرش دانش آموزان زیر ۱۶ سال در بخش دندانپزشکی ، مادران باردار نیز در بخش دندانپزشکی این بنیاد در اولویت قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha