بازآفرینی شهری نیازمند اقدام مشترک دستگاه‌های مرتبط است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: با تاکید بر اهمیت توجه به بازآفرینی در شهرها و نوسازی بافت های فرسوده گفت: بازآفرینی شهری نیازمند اقدام مشترک دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش ایرنا،  امیر قادری روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: توانمندسازی بافت های فرسوده از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و فیزیکی در دستور کار ستاد بازآفرینی شهرستان قرار دارد و این مهم نیازمند اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های مرتبط از جمله فنی و حرفه ای، بهزیستی، کار و رفاه اجتماعی و ادارت خدمات رسان برنامه پیشنهادی خود را در قالب بافت‌های سوده ظرف یک ماه برای بررسی به شهرداری مهاباد به عنوان دبیر ستاد ارایه دهند.

قادری با بیان اینکه افق زمانی طرح بازسازی بافت فرسوده مهاباد به اتمام رسیده و نیاز به بازنگری دارد، گفت: مصوبات جلسات ستاد بازآفرینی شهری در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تخصیص اعتبار نیز مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین راه اندازی خانه محله در مناطق فرسوده شهری یکی دیگر از نیازهای مناطق حاشیه شهر بوده که نیاز است در قالب ستاد بازآفرینی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار مهاباد یادآور شد: بافت‌های حاشیه و فرسوده داخل شهر و مناطق تاریخی از جمله اماکن هستند که در ستاد بازآفرینی مد نظر قرار دارند و تنها به حاشیه شهر مطوف نیست.

مهاباد با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۵۱ هکتار بافت فرسوده و ۱۱ سکونت گاه غیر رسمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha