امام جمعه شیراز: پیام «عید غدیر» تبلیغ شود

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اعتقاد به اینکه مدیران استان در قبال غدیر مسئولیت دارند،گفت: مدیران باید به تبلیغ عید غدیر و پیام ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار کرد: تبلیغ برای عید غدیر یک پیام جهانی است و محدود به شهرستان‌ها نمی‌شود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: پیام جهانی را باید به جهان ابلاغ کنیم؛ ابزارش را باید بسازیم، امکاناتش را فراهم کنیم و تبلیغ را آغاز کنیم. انشالله همه در حد خودمان برای بزرگداشت عید غدیر تلاش خواهیم کرد.
دژکام با بیان اینکه در ظهر روز غدیر دست امیرالمومنین(ع) در دست پیامبر(ص) بالا رفته است، به برگزاری آیین بزرگداشت عید غدیر در حرم شاهچراغ اشاره و با دعوت از مدیران به شرکت در این آیین اضافه کرد: باید با یکدیگر برای امیرالمومنین (ع) تبلیغ کنیم و ثابت کنیم در مقابل حب امیرالمونین (ع) سرما، گرما، سختی و نبودن را حس نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه حکومت در نگاه دینی و قرآنی ما تجلی ربوبیت خدا در جامعه است، اظهار کرد: خدا در عالم طبیعت خدایی می‌کند و کسی هم منکر جایگاه و مقام خدایی در طبیعت نیست. اما مخالفت‌ها از زمانی آغاز می‌شود که خداوند می‌خواهد در محیط اجتماعی خدایی کند.
دژکام عنوان کرد: برخی مدعی هستند که خدا در جامعه نباید حکومت کند اما غدیر مکتبی است که می‌گوید خدا افزون بر اینکه در همه عوالم هستی خدایی می‌کند، در جامعه بشری هم باید خدایی کند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه این قضیه در عرصه جامعه بشری یک ویژگی دارد، گفت: انسان‌ها باید انتخاب‌گرانه میدان را به خدا بدهند. اما تفاوت این عرصه با سایر عرصه‌هایی که خدا در آنها خدایی می‌کند این است که در عرصه طبیعت و فیزیک نمی‌توانیم دست خدا را ببندیم ولی در عرصه اجتماع یک عده قصد دارند دست خدا را ببندند. لذا انسان باید انتخاب‌گرانه بگوید که من حکومت خدا را می‌پذیرم و به خداوند میدان می‌دهم.
دژکام بیان داشت: در ۱۴۰۰ سال گذشته هم سر این موضوع صحبت است که آیا می‌خواهیم خدا حاکم تعیین و در جامعه حکومت کند یا نمی‌خواهیم؟ ... یک عده در طول تاریخ نپذیرفتند، اکنون هم نمی‌پذیرند و می‌توان گفت مقاومت‌ها در مقابل ولایت فقیه هم بر سر همین موضوع است‌.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به گزارش مسئولان استان از تلاش ها در عرصه مدیریت مصرف انرژی در شرایط کمبود برق و گرمای تابستان اظهار داشت: در ارائه گزارش مسئولان حوزه انرژی استان که مدیریت بخشی از نیازهای مردم را به عهده دارند متوجه حجم بالای فعالیت‌ها و اتفاقات در این حوزه می‌شویم. این مسئولان بزرگی کار را بیش از دیگران متوجه می‌شوند.
دژکام با بیان اینکه مسئله غدیر همین مدیریت اجتماع است، گفت: اگر بحث مدیریت اجتماعی و حکومت در جامعه بشری نبود ما اکنون غدیر را نداشتیم؛ غدیر در گرمترین روزهای سال واقع شده است و این نشان‌دهنده اهمیت مسئله حکومت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha