بانوان جزیره لارک آموزش امداد و کمک های اولیه هلال احمر را فرا گرفتند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از برگزاری نخستین دوره آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه از سوی مربیان این جمعیت به بانوان علاقمند جزیره لارک در قالب برنامه شوق و رویش تابستانه در مناطق کم برخوردار خبر داد.

احمدنور سرودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بانوان شرکت کننده در این دوره با آموزش های همگانی کمک های اولیه در خونریزی ها، شکستگی ها (آتل بندی)، حمل مصدوم، پناه‌گیری هنگام وقوع زلزله، نحوه کار کردن و استفاده از گوشی پزشکی و دستگاه فشار سنج، خفگی ها، حمله قلبی و گرمازدگی آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه جزیره لارک به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار از طریق استانداری هرمزگان اعلام شده است، گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی در این جزیره زیبای خلیج فارس در نزدیکی تنگه هرمز توانمندسازی بانوان و فراگیری آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع روستایی است.

بانوان جزیره لارک آموزش امداد و کمک های اولیه هلال احمر را فرا گرفتند

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم آمادگی هرچه بیشتر زنان و دختران جزیره لارک در بحث خود امدادی و ارایه کمک‌های اولیه به دیگران در حوادث و اتفاقات احتمالی را از دیگر اهداف این دوره آموزشی ذکر کرد.

سرودی توضیح داد: طرح شوق رویش با عنوان جوانی، فراغت، پویایی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با ویژه برنامه رنگواره فراغت هر ساله از سوی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این طرح با رویکرد آگاه سازی و توانمند سازی و افزایش نشاط اجتماعی در میان جوانان در فعالیت های بشردوستانه و اهداف جمعیت هلال احمر در جزیره لارک به اجرا در آمده است.

بانوان جزیره لارک آموزش امداد و کمک های اولیه هلال احمر را فرا گرفتند

به گزارش ایرنا، کمک‌های اولیه از جمله مهارت‌هایی است که با انجام به موقع آنها در زمان وقوع بلایا و حوادث طبیعی می‌توان جان انسان‌ها را نجات داد و بر این اساس آموزش همگانی این مهارت قدمی در راستای ارتقای سلامت و جان انسان‌ها است.

وقوع حوادث و بلایا طبیعی و انسانی همیشه وجود دارد، تصادفات رانندگی، سوانح، زلزله، سیل و سایر حوادث که در همان لحظه امدادگرانی برای نجات جان انسانها می شتابند تا زندگی دوباره را به این افراد هدیه دهند.

امروزه کمک های اولیه یک مهارت حیاتی در جامعه محسوب می شود و افراد آموزش دیده جز نخستین نفراتی هستند که در صحنه حادثه حضور پیدا می ‌کنند  و می ‌توانند در نقش یک فرشته ‌نجات ظاهر شده و آسیب‌ دیدگان را از خطر مرگ نجات دهند یا مانع بروز آسیب ‌های جدی ‌تر و غیرقابل بازگشت شوند.

ارایه آموزش های کمک های اولیه در صحنه های حوادث می تواند در کاهش مرگ و میر اثرگذار باشد خصوصا این که این آموزش ها در صحنه های تصادف و زلزله های احتمالی بیشتر دیده می شود.

این روزها کمک های اولیه یکی از مهارت های مهم در زندگی است که احساس مسوولیت پذیری و انسان دوستی در ارائه آموزش ها به افراد آسیب دیده محسوس است.

نهادینه ‌کردن این مهارت حیاتی یک گام موثر در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه محسوب می شود و اگر در هر خانواده شهری و روستایی یک نفر این آموزش ها را فرا گیرد در شرایط بحرانی و حادثه می توانند کمک های شایانی به افراد آسیب دیده کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha