مربیان هلال احمر در مناطق پر رفت و آمد قشم کمک‌ های اولیه آموزش دادند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم گفت: به منظور آشنایی قشموندان با اصول کمک‌ های اولیه، حساس سازی ضرورت انجام این آموزش ها در سطح جزیره و فراگیری آموزش‌های همگانی در هنگام حوادث مربیان این جمعیت با حضور در مناطق پر رفت و آمد نگین خلیج فارس، شیوه امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان را آموزش دادند.

احمدنور سرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این آموزش ها روز گذشته (۱۹ شهریور ۱۴۰۱) در دومین شنبه ماه سپتامبر که از سوی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به نام «روز جهانی کمک‌های اولیه» نامگذاری شده به قشموندان و گردشگران علاقمند ورودی به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب ارایه شده است.

وی با بیان اینکه این شعار امسال این روز جهانی «کمک های اولیه همه جا برای همه» انتخاب شده است، گفت: این شعار نشان از ضرورت توجه و پرداختن به آموزش کمک‌های اولیه در همه سطوح و برای همه مخاطبان از هر رده سنی است.

مربیان هلال احمر در مناطق پر رفت و آمد قشم کمک‌ های اولیه آموزش دادند

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر، ارایه آموزش کمک‌های اولیه به گروه‌های مختلف جامعه است تا با تحقق این مهم، شعار هر خانواده یک امدادگر محقق شود.

سرودی اضافه کرد: مربیان جمعیت هلال احمر این شهرستان همزمان با روز جهانی کمک های اولیه با حضور در ورودی های مراکز خرید و خیابان‌ های پر رفت و آمد جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه به صورت میدانی به قشموندان، رهگذران و مسافران آموزش‌های کمک‌های اولیه را ارایه کردند.

مربیان هلال احمر در مناطق پر رفت و آمد قشم کمک‌ های اولیه آموزش دادند

وی توضیح داد: در این دوره آموزش همگانی، علاقمندان با ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی، خونریزی‌ها، پانسمان، شکستگی‌ها، آتل بندی و انواع مسمومیت‌ها آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، کمک‌های اولیه از جمله مهارت‌هایی است که با انجام به موقع آنها در زمان وقوع بلایا و حوادث طبیعی می‌توان جان انسان‌ها را نجات داد و بر این اساس آموزش همگانی این مهارت قدمی در راستای ارتقای سلامت و جان انسان‌ها است.

وقوع حوادث و بلایا طبیعی و انسانی همیشه وجود دارد، تصادفات رانندگی، سوانح، زلزله، سیل و سایر حوادث که در همان لحظه امدادگرانی برای نجات جان انسانها می شتابند تا زندگی دوباره را به این افراد هدیه دهند.

امروزه کمک های اولیه یک مهارت حیاتی در جامعه محسوب می شود و افراد آموزش دیده جز نخستین نفراتی هستند که در صحنه حادثه حضور پیدا می ‌کنند  و می ‌توانند در نقش یک فرشته ‌نجات ظاهر شده و آسیب‌ دیدگان را از خطر مرگ نجات دهند یا مانع بروز آسیب ‌های جدی ‌تر و غیرقابل بازگشت شوند.

مربیان هلال احمر در مناطق پر رفت و آمد قشم کمک‌ های اولیه آموزش دادند

ارایه آموزش های کمک های اولیه در صحنه های حوادث می تواند در کاهش مرگ و میر اثرگذار باشد خصوصا این که این آموزش ها در صحنه های تصادف و زلزله های احتمالی بیشتر دیده می شود.

این روزها کمک های اولیه یکی از مهارت های مهم در زندگی است که احساس مسوولیت پذیری و انسان دوستی در ارایه آموزش ها به افراد آسیب دیده محسوس است.

نهادینه ‌کردن این مهارت حیاتی یک گام موثر در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه محسوب می شود و اگر در هر خانواده شهری و روستایی یک نفر این آموزش ها را فرا گیرد در شرایط بحرانی و حادثه می توانند کمک های شایانی به افراد آسیب دیده کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha