افزون بر ۵١ هزار بازرسی از صنوف فارس انجام‌ شده است

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول اقتصادی و حذف ارز ترجیحی تاکنون، ۵١ هزار و ٧٠٣ مورد بازرسی از صنوف مختلف استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محسن ربانی زاده، روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از این تعداد بازرسی، ٢١ هزار و ۶۶۴ مورد توسط سازمان صمت، ٢۶ هزار و ۴٨۵ مورد توسط مرکز اصناف و سه هزار و ۵۵۴ مورد نیز توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.
او ادامه داد: در بازرسی ها سعی بر این است که کوچکترین تنش ایجاد شود اما در عین حال اجازه نمی‌دهیم اجناس و کالاها در بازار به شکل سلیقه‌ای قیمت‌گذاری شود.
وی، در خصوص نظارت بر نانوایی‌ها هم گفت: بحث آرد و نان با توجه به استراتژیک بودن آن به شکل حساسی از سوی دولت دنبال می‌شود.
ربانی زاده افزود: با توجه به حذف یارانه آرد واحدهای تولید نان فانتزی و افزایش قیمت آرد مصرفی این بخش ها، شاهد خروج آرد از برخی نانوایی ها بودیم که با نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند این مشکل رفع خواهد شد.

مردم، بهترین ناظر بازار
مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس هم گفت: در شرایط امروز که بازار نیازمند بیشترین نظارت برای کنترل قیمت‌ها است، مردم بهترین ناظر هستند.
غلامرضا سالاری افزود: انتظار است که شهروندان هرگونه موارد تخلف از جمله گران فروشی، احتکار و عدم درج قیمت را به تعزیرات و بازرسی سازمان صمت و اصناف اطلاع دهند.
وی ادامه داد: طی سه ماه اخیر افزون بر ١۶ هزار پرونده در خصوص تخلف‌های بازار در استان به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال تشکیل و وصول شده است.
او اظهار داشت: در استان فارس در حوزه بازار شاهد آرامش بیشتری هستیم که به فرهنگ مردم این استان به ویژه کسبه باز می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha