۴۵ درصد متقاضیان مهارت‌آموزی دانش‌آموخته مراکز دانشگاهی هستند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت:‌ ۴۵ درصد متقاضیان مهارت آموزی دانش‌آموخته دانشگاهی هستند یعنی کسانی که زمان، انرژی و هزینه خود را صرف گرفتن مدرک تحصیلی کردند امروز متقاضی مهارت آموزی شده‌اند.

امیر میمنت‌آبادی روز دوشنبه در نشست شورای مهارت استان کردستان اظهار داشت: تعداد واحدهای آموزشگاهی در کشور از ۱۳ هزار به ۱۹ هزار افزایش یافته است که دلیل اصلی آن کاهش زمان صدور مجوز برای آموزشگاه های از ۶ ماه به سه روز است.

وی با اشاره به اهمیت طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار اضافه کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های فعال برای شناسایی و جذب نیروی کار ماهر، استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی در محیط کار و توسعه رشته‌های مورد نیاز بدون سرمایه‌گذاری دولتی از جمله این مزایا است.

میمنت‌آبادی ادامه داد: برای ایجاد تحول اساسی در تجهیزات زیرساختی کارگاه‌های استان کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: از سازمان فنی و حرفه‌ای انتظار داریم که در استان به عنوان شتاب دهنده در طرحهای استارتاپی عمل کند.

کمال حسینی افزود: صرف پرداخت تسهیلات به متقاضیان به اشتغالزایی نمی‌انجامد بلکه نیاز به آموزش‌های مهارتی وجود دارد که فنی و حرفه‌ای فرصت‌های خوبی در این زمینه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات برای مشاغل خانگی به ۸۰ میلیارد افزایش یافته است اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای سربازان بعد از ترخیص از خدمت داریم و چون گواهی آموزش حین خدمت ندارند نتوانسته‌ایم اعتبارات این بخش را جذب کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه در کنار واحدهای صنعتی بزرگ مراکز آموزشی ایجاد شود اضافه کرد: در حوزه مشاغل سنتی و صنایع دستی استادکاران خوبی داریم اما به مرور زمان در حال فراموشی است و نیاز به توجه بیشتر است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم در این نشست گفت: در زمینه فروش و بازاریابی خوب عمل نشده است و باید بعد از مهارت‌آموزی و اشتغالزایی به این بخش هم توجه شود.

فردین وکیلی افزود: ۱۶ مرکز آموزشی بخش دولتی و  ۲۳۵ آموزشگاه بخش خصوصی در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۹۰ مربی فعال  در بخش دولتی و ۸۰۰ مربی در بخش خصوصی استان فعالیت می‌کنند اضافه کرد: سالانه ۱۳۰۰ دولتی و ۱۵۰۰ در بخش خصوصی آموزشی برگزار می‌شود.

وکیلی ادامه داد: در سال گذشته  ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۵۰۷ نفر ساعت در بخش دولتی به ۱۱ هزار نفر آموزش ارائه شده است.

وی با بیان اینکه امسال هم ۵۰۵ هزار نفر ساعت آموزش به سه هزار و ۲۰۰ نفر ارائه شده است افزود: ۱۹۱ هزار و ۹۳۱ نفر در سال گذشته در زندانها آموزش دیدند.

وکیلی اضافه کرد: ۲۶۵ هزار و ۴۶۲ نفر ساعت آموزش به یک هزار و ۷۶۹ نفر سرباز ارائه شده است و در سه ماهه گذشته از اول امسال هم ۶۱۷ نفر سرباز آموزش دیدند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۵۴ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد  در قالب ۳۸ دوره ۳۷ هزار و ۶۰۵ نفر ساعت   آموزش دیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha