قداست قلم ریشه در باورهای دینی و تاریخی دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پیامی با گرامیداشت روز قلم به فعالان عرصه فرهنگی گفت: روز قلم بهانه‌ای برای یادآوری منزلت و قداست و حرمت قلم است که در باورهای دینی و تاریخی ما ریشه دارد،

به گزارش ایرنا ، پروانه رضاقلیزاده روز سه‌شنبه افزود: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است ، قلم، زبان دوم انسان‌هاست و هرگونه رشد و پیشرفت ، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت ریشه در قلم دارد زیرا تمدن‌ها، تجربه‌های تلخ و شیرین و علوم با نوشتن ماندگار می‌شوند.

وی ادامه داد: در صفحات تقویم چهاردهم تیرماه با عنوان "روز قلم" به خود جلوه‌‏ای دیگر بخشیده است ، قلم انسان‌هایی را که جدا از هم، از نظر زمان و مکان زندگی می‌کنند پیوند می‌دهد گویی همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ و در تمام صفحه روی زمین در یک کتابخانه بزرگ جمع می‌بینی.

وی خاطرنشان کرد: در نگاه بلند دین مبین اسلام قلم آن‌چنان جایگاه رفیعی دارد که در کلام خداوند به آن قسم یاد شده:"ن و القلم و ما یسطرون".

رضاقلیزاده گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همگام با خادمان اهل قلم با حمایت از اهالی فرهنگ ، قلم و اندیشه سعی داشته با اجرای طرح‌هایی همچون نشست‌های ادبی ، معرفی کتاب، رونمایی از کتاب‌های فاخر نویسندگان استان ، فعالیت‌های ادبی و فرهنگی و برگزاری جلسات نقد کتاب قدمی در جهت تقدیر از ساحت مقدس قلم و ترویج فرهنگ منبعث از آن بردارد.

وی همچنین با تبریک روز قلم بر اصحاب فرهنگ بویژه نویسندگان و ادیبان فرهیخته در جای جای کشور و استان اردبیل اظهارامیدواری کرد مسئولان ذیربط با حمایت بی‌دریغ خود از اهالی فرهنگ و قلم ، یاری‌رسان این اداره کل در خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به فعالان عرصه کتاب باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha