اصحاب قلم برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با گرامیداشت روز قلم ، فعالان و اصحاب فرهنگ را به همکاری با این اداره کل برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان فراخواند.

پروانه رضاقلیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز برای حمایت از اهالی فرهنگ، قلم و اندیشه و تقدیر از ساحت مقدس قلم و ترویج فرهنگ منبعث از آن طرح‌هایی همچون نشست‌های ادبی، معرفی کتاب، رونمایی از کتاب‌های فاخر نویسندگان استان ، فعالیت‌های ادبی و فرهنگی و جلسات نقد کتاب تدوین و اجرا کرده است.

وی با تبریک روز قلم به اصحاب فرهنگ به‌ویژه نویسندگان و ادیبان فرهیخته اظهارامیدواری کرد مسئولان کشور و استان با حمایت بی‌دریغ خود از اهالی فرهنگ و قلم یاری‌رسان این اداره کل در خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به فعالان عرصه کتاب باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: در صفحات تقویم ۱۴ تیرماه با عنوان روز قلم به خود جلوه‌‏ای دیگر بخشیده است، قلم انسان‌هایی را که جدا از هم ، از نظر زمان و مکان زندگی می‌کنند پیوند می‌دهد ، گویی همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ و در تمام صفحه روی زمین در یک کتابخانه بزرگ جمع می‌بینی ، روز قلم بهانه‌ای است برای یادآوری منزلت و قداست و حرمت قلم که در باور دینی و تاریخی ما ریشه دارد.

رضاقلیزاده با بیان این که در نگاه بلند دین مبین اسلام، قلم آنچنان جایگاه رفیعی دارد که در کلام خداوند به آن قسم یاد شده ، تصریح کرد: قلم رازدار بشر و خزانه‌دار علوم و جمع‌آوری کننده تجربیات قرون و اعصار و در طول تاریخ ایران همیشه در خدمت سعادت و بهروزی ایران ، ایرانی و بشریت بوده است.

به گزارش ایرنا ، ۸۳ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان اردبیل فعال است که ۶۶ باب توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و ۱۷ باب با مشارکت سایر دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha