۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84812872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری پایان یافت

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۸
کد خبر: 84812872
هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری پایان یافت

شهرکرد - ایرنا - آیین اختتامیه سومین هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری عصر سه‌شنبه با حضور محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در شهرکرد برگزار و از جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان برتر عرصه سینما این استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدت برگزاری این رویداد فرهنگی ۲۵ فیلم کوتاه از آثار تولیدی هنرمندان استان، ۱۰ فیلم منتخب سینمای جوانان و ۲ فیلم سینمایی ساخته فیلم‌سازان مطرح استان برای عموم به نمایش گذاشته شد.

پیام احمدی نمایش مستندهای برگزیده هنرمندان استان در جشنواره بین‌المللی را یکی دیگر از بخش‌های هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری بیان کرد و یادآور شد: تلاش شد تا هر روز از این برنامه با نام یکی از برترین‌های هنر سینمای استان همچون فریدون نجفی، آرمان قلی‌پور، جعفر نجفی، مرجان خسروی و شهرام ابراهیمی نام‌گذاری شود تا به نوعی علاوه بر پاسداشت آنان، زمینه برای معرفی هر چه بهتر تولیدات هنری هنرمندان استانی فراهم شود.

وی به برپایی کارگاه‌های آموزشی در هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری با محوریت فیلم کوتاه نیز اشاره کرد و درباره عناوین و موضوعات آن‌ها اظهار داشت: نمونه‌های کارگردانی، روش‌های فیلم‌برداری، نشانه و معنا و نوآوری و خلاقیت و همچنین چگونه فیلم کوتاه ارزان و باکیفیت بسازیم، عناوین این کارگاه‌ها را تشکیل می‌دادند.

رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال‌ و بختیاری در ادامه این برنامه به تولیدات هنرمندان استان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد بی‌شماری فیلم کوتاه، مستند، داستانی و پویانمایی و تجربی و همچنین سه فیلم سینمایی توسط فیلم‌سازان این استان تولید شده است و هنرمندان چهارمحال و بختیاری توانسته‌اند سه حضور پی‌درپی در جشنواره بین‌المللی و معتبر ایدفا (اسکار مستند) را نیز تجربه کنند.

ناصر قائدی حضور فیلم‌سازان استان در جشنواره‌های معتبر خارجی و داخلی و کسب جوایز متعدد را نشان‌دهنده رشد و بالندگی این هنر در استان دانست و افزود: گزاف نیست که بگوییم هنر سینما هنر اول استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان اینکه امروز هنر سینما در استان به حضور مولد فیلم‌سازانی می‌بالد که نه تنها در تمام محافل هنری و معتبر داخلی حضور دارند بلکه در جشنواره‌های معتبر خارجی نیز حاضرند از فریدون نجفی، شهرام ابراهیمی، بهنام بهزادی، روح‌الله صدیقی، فرامک سلیمانی، آرمان قلی پور، جعفر نجفی، مرجان خسروی، فرزاد زمانی، مختار عبدالهی، سعید قلی پور، محسن باقری، لیلا وفادار، فاطمه برزکار، هادی اسپنانی و یزدان کیانی به عنوان تعدادی از چهره‌های موفق عرصه سینما در چهارمحال و بختیاری نام برد.

قائدی ادامه داد: انجمن سینمای جوان چهارمحال و بختیاری نیز در این سال‌ها توانسته است با آموزش هنرجویان فیلم‌سازی و عکاسی، جایگاه اول فیلم‌سازی و مراجعه علاقه‌مندان به آموزش هنر سینما را در استان به دست آورد که ادامه چنین مسیر رو به جلویی بدون شک خواست تمام هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری است.

وی بر لزوم حمایت‌های هر چه بیشتر برنامه ریزان و مسوولان ارشد استان و سازمان سینمایی در تخصیص اعتبارت برای تولید آثار و ارائه آموزش‌های تخصصی در استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا در آیین اختتامیه سومین هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری از احمد الستی، فرامک سلیمانی و سعید جلیلی به عنوان استادان فیلم‌سازی در عرصه‌های مختلف، از جهانبخش زمانی، حسن جوانبخت، سید محمد طاهریان و احمد تاجی به عنوان هنرمندان پیشکسوت، از محمدرضا عالی ور و آندیا یحیی پور به عنوان نوجوانان عرصه فیلم‌سازی و از فریدون نجفی، آرمان قلی پور، شهرام ابراهیمی، مرجان خسروی و مختار عبدالهی به عنوان چهره‌های برتر ملی و بین‌المللی حوزه سینمای استان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha