۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84814379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ روستای شهرستان ملایر با تانکر آبرسانی می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر به دلیل کم شدن منابع آب زیرزمینی و کاهش نزولات جوی، ۳۰ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

«محمدرضا ترکاشوند» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل این روستاها خشک و کم آب شدن منابع آبی است که آب شرب اکثر آنها از طریق چشمه، قنات و چاه تامین می‌شود و با کاهش نزولات جوی، با مشکل کم‌آبی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این روستاها طی سال‌های گذشته نیز سابقه کم‌آبی داشته‌اند، افزود: تعدادی از روستاهای این شهرستان مشکل کم‌آبی آنها با تانکر حل نمی‌شود و نیاز به منابع آبی جدید دارند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که همچون امسال با تنش آبی مواجه هستیم، روستاهایی که منابع آبی ضعیفی دارند، با تانکر آبرسانی می‌شوند که ممکن است تا پایان تابستان تعداد آنها به حدود ۶۰ روستا نیز برسد.

ترکاشوند ادامه داد: برای رفع مشکل آب شرب برخی روستاهای کوچک همچون پیرمیشان که منابع آبی ضعیفی دارند، پس از مراحل کارشناسی، مجوز حفر چاه اخذ شده و در حال حفر چاه و اقدامات لازم هستیم.

وی یادآور شد: سه سال گذشته که منابع آبی و نزولات جوی خوب بود، حدود یک یا ۲ روستا مشکل کمبود آب پیدا کرد و آبرسانی آنها از طریق تانکر انجام شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر با بیان اینکه تامین آب شرب و رفع مشکل کم‌آبی روستاهای مشکل‌دار نیازمند اعتبار زیادی است، گفت: در صدد هستیم با احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی و آبرسانی تک روستایی، مشکل کمبود آب این روستاها را رفع کنیم.

ترکاشوند افزود: در حال حاضر ۹ مجتمع آبرسانی روستایی در این شهرستان در دست اجرا و مطالعه است که اعتباری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی مجتمع‌های آبرسانی علی‌آباد دمق با ۱۱ روستای زیرپوشش و سد کلان با ۳۷ روستای زیرپوشش را از مجتمع‌های اولویت‌دار و در دست اجرا عنوان و بیان کرد: مرحله نخست مجتمع آبرسانی علی‌آباد دمق (سردار شهید سلیمانی) به اتمام رسیده و در مراحل دوم و سوم نیز با تامین اعتبار مورد نیاز باید تکمیل شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر اضافه کرد: مجتمع آبرسانی سد کلان که سال گذشته اعتبار گرفت، در دست اجرا است و تکمیل آن حدود سه تا چهار سال زمان می‌برد.

به گفته وی در آبرسانی روستایی به صورت سیار، با کمبود تانکر، کمبود منابع آبی و اعتباری مواجه هستیم که نیاز است بخش خصوصی در این زمینه به کمک ما بیاید.

ترکاشوند مجتمع‌های آبرسانی بوربور، ینگی‌کند، حسین‌آباد ناظم، انوج، مهرآباد و احمدیه را از دیگر مجتمع‌های آبرسانی این شهرستان عنوان کرد که در مرحله مطالعه و اخذ مجوز قرار دارند.

به گزارش ایرنا؛ طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت روستایی شهرستان ملایر زیرپوشش خدمات جامع و کامل آبرسانی قرار دارند که با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، این رقم به بیش از ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

جمعیت روستایی شهرستان ملایر با ۲۰۷ روستای دارای سکنه حدود ۹۶ هزار و ۳۷۳ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha