تولیدکنندگان خراسان شمالی به مصوبات کارگروه تسهیل تمکین نمی‌کنند 

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید الزامی است، گفت: برخی از مالکان واحدهای تولیدی به این مصوبات تمکین نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، ناصر فخرموحدی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی اظهار داشت: مالکان واحدهای تولیدی باید نسبت به اجرای قوانین و مصوبات این کارگروه اهتمام داشته باشند چرا که این امر سبب می شود تا ارزش معنوی و قانونی مصوبه ها رعایت شود.

وی افزود: پیگیری حل مشکلات تولیدکنندگان از رسالت های این کارگروه است و در این باره تلاش می کنیم تا تعامل لازم با این فعالان اقتصادی برقرار شود.

سرپرست معاون استانداری خراسان شمالی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران تصریح کرد: احیای واحدهای تولیدی غیرفعال استان در اولویت قرار دارد سپس در پی فعالیت واحدهای نیمه فعال با ظرفیت مناسب هستیم.

وی با تاکید بر لزوم دستگاه های مختلف برای کمک به رونق تولید، گفت: تولیدکننده در امر تولید و کسب و کار نباید دچار ناامیدی شود.

بررسی درخواست صدور مجوز انتقال اموال تملیکی بانک ملی به مالکان قبلی، بررسی درخواست مشکل واحد تولیدی لواشک و آلوچه با سازمان تامین اجتماعی و بررسی درخواست استفاده از دستگاه های دست دوم طرح تولید و فرآوری کشمش با صندوق کارآفرینی امید از دستور کارهای این نشست بود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha