اولین کلینیک طب ایرانی غرب کشور در همدان به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- نخستین کلینیک طب ایرانی و مکمل بیمارستانی غرب کشور در مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا همدان افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این آیین به جایگاه ویژه طب ایرانی در اذهان مردم کشور به ویژه شهروندان همدان اشاره کرد و افزود: وجود آرامگاه علامه بوعلی سینا در همدان تاثیر بسزایی در افزایش رغبت مردم به طب ایرانی داشته است.

رضا طهماسبی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان وظیفه خود می‌داند همه تلاش و ظرفیت خود را برای عرضه هر چه بهتر و با کیفیت‌تر این دانش کهن به کار گرفته و مردم را از وجود این گنجینه بهره‌مند کند.

وی در مورد عنوان طب ایرانی خاطرنشان کرد: مجموعه تجربیاتی که با عنوان طب ایرانی یا سنتی شناخته می‌شود ظرفیت معرفی و استفاده بین المللی دارد و انتخاب این عنوان یعنی Persian medicine ما را در ارائه مقالات و تبادل این دانش با سایر کشورها کمک می کند.

دکتر «مهدی رضوان» رییس بیمارستان فرشچیان سینا شهر همدان نیز با ابراز خرسندی از اینکه این مجموعه اولین بیمارستان در غرب کشور است که موفق به ارائه خدمات طب ایرانی شده است گفت: ارائه خدمات طب ایرانی با استانداردهای به روز، علمی و دانشگاهی از اولویت های این بیمارستان است تا مراجعان از این ظرفیت و فرصت بهره‌مند شوند.

دکتر «محمد گودرزی» مدیر طب ایرانی و مکمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: خدمات طب ایرانی در این مرکز تنها برای مراجعان سرپایی برقرار است و در آینده نزدیک ارائه این خدمات در قالب مشاوره برای بیماران بستری نیز مهیا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha