۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84814684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها در اجرای سند تحول بنیادین نقش محوری دارد

گرگان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رسانه‌ها در مطالبه‌گری اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش مهم و محوری دارند که باید از ظرفیت خود برای رسیدن به این هدف استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی کاظمی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گلستان از آنان خواست در راستای تبیین عدالت اجتماعی و تربیتی سند تحول بنیادین در جامعه تلاش کنند.

وی از پوشش تحصیلی ۹۰ درصدی متوسطه اول خبر داد و اظهار داشت : مهمترین موضوع برای آموزش و پرورش قشر دانش آموزی عدالت تربیتی است که به این مهم باید توجه شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:توجه به مهارت آموزی دانش آموزان زمینه اشتغال و  توسعه اقتصادی بیشتر را فراهم خواهد کرد.

کاظمی به کاهش استقبال دانش آموزان از تحصیل در رشته ریاضی اشاره کرد و گفت: سهم رشته ریاضی فیزیک در اوایل دهه گذشته ۲۸.۶ درصد بود که این رقم در سال قبل به ۱۴.۷ درصد کاهش یافت و باید این سهم را به دلیل نقش فراوان ریاضی به عنوان رشته پایه افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸۴ پژوهش سرا در کشور  اظهار داشت: تقویت پژوهش محوری و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی یکی دیگر از برنامه ریزی هاست که در سال جاری سه پژوهش سرای جدید اضافه کردیم و امیدواریم آنها را به خانه های خلاق، مراکز رشد و نوآوری تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: روز گذشته سومین مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی برای بهره مندی در دانش آموزان در گلستان به بهره برداری رسید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: باید زمینه ورود شرکت های دانش بنیان را به آموزش و پرورش بیشتر فراهم آوریم.

وی اظهار داشت: در راستای مشارکت پذیری در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت های استان، در توسعه هنرستان ها در جوار کارخانه های صنعتی بهره برداری لازم را داشته باشید.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت مشارکت بخش های مختلف با نیروی دریایی امیداریم امکان جذب صد درصدی فارغ التحصیلان دریایی را به خصوص در بخش ناوبری و مکانیک موتورهای دریایی و ناوبری فراهم کنیم.

کاظمی افزود: برای  طرح جبران، یادگیری، تعمیق و تثبیت دانش آموزان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم  پیش بینی شده است.  

کاظمی با اشاره به تخصیص سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان ها در بودجه سنواتی سال ۱۴۰۰ گفت: ماهیت آموزش‌ها توجه به بحث اشتغال و  ارتقای مهارت دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: گلستان ظرفیت های خوبی برای آموزش همراه با تولید در راستای درآمدزایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha