۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85624830
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آغاز ساخت دانشکده پرستاری توسط نیکوکار گنبدی+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- ساخت بنای دانشکده پرستاری گنبدکاووس توسط «محمد طاهری» از نیکوکاران این شهرستان باحضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، رییس مجمع خیرین سلامت استان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مسوولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز شنبه برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ساخت دانشکده پرستاری از نیازهای ضروری منطقه شرق استان به مرکزیت گنبدکاووس است که ساخت آن به ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی این خطه کمک زیادی می‌کند.

سعید گل‌فیروزی افزود: ساختمان دانشکده پرستاری توسط نیکوکار گنبدی با زیربنای تقریبی سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در بخشی از محوطه بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان احداث خواهد شد.

وی، ساخت و بهره‌برداری دانشکده پرستاری گنبدکاووس را مقدمه‌ای برای استقرار دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان دانست و اضافه کرد: دانشکده‌های «مامایی و پیراپزشکی» هم که از دیگر مقدمات استقرار دانشگاه علوم پزشکی در گنبدکاووس است که به تدریج راه‌اندازی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین با قدردانی از نیکوکاران گنبدی حوزه سلامت، ادامه داد: درسال تحصیلی جدید حدود ۳۰ دانشجوی پرستاری در استان گلستان ویژه دانشکده پرستاری جذب شدند.

محمد طاهری نیکوکار گنبدی هم گفت: این پروژه با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه برابر نقشه ابلاغی و در کوتاهترین زمان با هزینه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم، احداث ساختمان دانشکده پرستاری این شهرستان را مظهر وفاق و عدالت دانست و گفت: وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب ساکن در گنبدکاووس و نیز بین مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی قابل توجه است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: وفاق و عدالت محوری از شعارهای رئیس جمهور است که احداث دانشکده پرستاری گنبدکاووس که مطالبه چند دهه‌ای مردم این شهرستان بوده، درحال محقق شدن است.

به گزارش ایرنا، مجتمع آموزش عالی سلامت گنبدکاووس که مجوز آن در سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده بود پس از ۲ دوره پذیرش دانشجو ۲۰ و ۲۲ نفره، چند سالی فعالیت آموزشی نداشت تا اینکه از بهمن ۱۴۰۱ و در ۲ رشته «بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری‌ها» و «فوریت‌های پزشکی» به ترتیب هر کدام با پذیرش ۱۰ و ۲۰ دانشجو در مقطع کاردانی از طریق آزمون سراسری دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

این مجتمع آموزش عالی که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان است، سال قبل موافقت اصولی آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشکده پرستاری صادر و ابالاغ شد و هم اکنون برای ترم مهرماه امسال ۱۳ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و تحصیل به صورات روزانه پذیرش کرده است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha