۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84815320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: کشاورزان در پرداخت زکات پیشگام باشند

بجنورد- ایرنا- امام‌جمعه بجنورد با اشاره به آثار زکات در جامعه و برکات این فریضه در کسب و کار تولیدکنندگان، گفت: اکنون زمان برداشت محصولات کشاورزی است و کشاورزان در پرداخت زکات پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهارداشت: پولی که از راه زکات کسب می شود برای نیازمندان، یتیمان، معلولان و کارهای عام‌المنفعه هزینه می شود.

وی تصریح کرد: ثروتی که به دست می آوریم باید از راه حلال کسب شود و برای رسیدن به این مهم کم فروشی نکنیم.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: افرادی که با فعالیت های اقتصادی از جمله کشاورزی، زراعت، صنعت، کارمندی و هر شغل دیگری کسب ثروت می کنند در برابر مردم نیز حقی بر گردن دارند که باید ادا کنند.

 وی با بیان این که خمس موجب عدالت اجتماعی در جامعه می شود گفت: اگر همه مکلفان به خمس عمل کنند، بخش زیادی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی برطرف شده و فاصله طبقاتی نیز از بین می رود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش به عید قربان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دعا عرفی در این ایام از محبوب ترین کارها نزد خداوند است و خواندن این دعا مصیبت را از بین می برد و انسان را به خداوند نزدیک می کند.

وی به اهمیت عفاف و حجاب در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: این فریضه به قدری اهمیت دارد که پیامبران، امامان و بزرگان دین به خاطر آن به شهادت رسیدند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بی حجابی در جامعه آسیب محسوب می شود، افزود: خانواده شهدا و مومنان در این خصوص مطالبه دارند و باید این مقوله در جامعه رعایت شود.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب دستور صریح دین است، اظهار داشت: در قرآن به موضوع حجاب به صورت روشن اشاره شده است و از زنان خواسته شده تا مو و گردن را بپوشانند و زینت و آرایش آشکارا نداشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha