۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85046134
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت بجنورد: حضرت علی‌اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه موقت بجنورد گفت: حضرت علی اکبر (ع) یک الگوی به تمام معنا برای جوانان طول تاریخ است و جوانان باید در مسیر زندگی خود راه و روش این بزرگوار را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: جوان‌ترها که شخصیتشان در حال شکل‌گیری است باید فرصت را غنیمت بشمارند و روی شخصیت خودشان کار کنند و در این راستا از حضرت علی‌اکبر(ع) الگو بگیرد.

وی افزود: زندگی حضرت علی اکبر (ع) مدرسه آسمانی برای آموختن آموزه‌های الهی به ویژه برای جوانان است چرا که وی درتمامی موارد همانند پیامبر اکرم(ص) بود.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: این حضرت همچنین نماد ولایت‌مداری و مجاهدت در راه دین و مبارزه علیه مستکبران است.

حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه با بیان اینکه در جوامع امروزی انسان نباید فقط بدنبال مادیات باشد افزود: بلکه باید همواره بدنبال فهم و درک دنیا و آخرت نیز بود چرا که این امر خود بخشی از روزی و روزمرگی است.

وی بیان کرد: خداوند انسان را در دنیا مامور به عمل صالح و نیکی به دیگران کرده است که یکی از مهمترین دستورات دین اسلام احسان و نیکی به همنوع است.

وی افزود: کمک به نیازمندان اجر بزرگی نزد خداوند دارد بنابراین تا آن جایی که می توانیم در راستای کمک به همدیگر کوتاهی نکنیم.

امام جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: به طور یقین کمک به نیازمندان باعث خشنودی خداوند و افزایش رزق و روزی خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه به نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند با ظهور پیامبر اکرم (ص) دین را نازل کرد و با ظهور امام زمان (ع) تمامی احکام دین عملی خواهد شد و این ظهور، ظهور خوبی ها است.

وی بیان کرد: مهم ترین وظیفه انسان ها انتظار فرج آن امام همام و انتظار خوبی ها است.

دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و برهم‌زدن امنیت است

امام جمعه موقت بجنورد گفت: اکنون دشمن بدنبال ایجاد ناامنی و برهم زدن امنیت در کشور است که نتیجه زیاده خواهی آنها است.

حجت الاسلام مهدوی پور بیان کرد: هم اکنون امنیت حاکم در کشور ما در منطقه خاورمیانه بی نظیر است و دشمنان برای برهم زدن این امنیت و آسایش موجود برنامه ریزی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha