امام جمعه قشم: امامت و ولایت یک مسئله کلیدی برای جهان اسلام است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه امامت و ولایت یک مسئله کلیدی برای جهان اسلام است، گفت: اساس اتحاد و همبستگی مسلمانان مسئله امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خودم و تمام شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش می کنم که بالاترین زاد و توشه است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز هفته آینده روز عرفه(روز نیایش)، عید سعید قربان (آغاز دهه امامت و ولایت) و ولادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع) را پیش رو داریم، افزود: ان شاء الله همه حاجیان مسلمان و به خصوص حاجیان جمهوری اسلامی ایران با صحت و سلامت به وطن اسلامی برگردند و از موضع شجاعانه و مقتدرانه نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و مسوول بعثه مقام معظم رهبری و امیرالحاج ایرانیان باید تشکر و قدردانی کنم.

امام جمعه قشم گفت: بزرگی از یک کشور اسلامی باید استثنا می شد اما مع الاسف شطینت های سعودی همچنان نشان می دهد که آنها لیاقت برگزاری مراسم حج را ندارند، با همه تبلیغاتی که گاهی انجام می دهند، اما لیاقت معنوی و این کرامت بزرگ را ندارند، امیدواریم جهان اسلام روزی به این بلوغ برسد که مکه و مدینه آزاد شود و در اختیار همه مسلمانان قرار بگیرد.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: ان شاء الله در روز عرفه و این دعای پر فیض و بزرگ معنوی عرفه به یاد سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کنیم که این دعای پر از رمز و راز یک دوره کامل از عرفان است و همه نکاتی که یک انسان برای بزرگی در عالم نیاز دارد و حیات طیبه می خواهد پیدا کند، دعای عرفه دارد.

وی با بیان اینکه نماز عید سعید قربان به مانند نماز عید فطر تجلی گاه اتحاد مسلمین به مانند خود حج است، افزود: همین جا از علمای وحدت گرا و عالمان با بصیرت اهل سنت تشکر می کنم، آنهایی که این بصیریت لازم را دارند که در مقابل وحدت شکنی برخی افراد موضع عملی و محکم می گیرند و به اساس اسلام توجه دارند.

امام جمعه قشم اظهار داشت: مسئله اتحاد مسلمین یک مسئله شوخی بردار نیست، اساسا برگزاری نماز عید فتوا بردار نیست که یک سری افراد ناآگاه نسبت به آن بخواهند اطلاعیه بدهند، مگر عید فتوا بردار است، چرا برخی های متوجه نیستند یا اینکه بعضی ها متوجه هستند و نمی دانند، این فتوا بردار نیست، مسئله جغرافیایی و مسئله تخصصی است.

وی اضافه کرد: شما می بینید در نماز عید سعید فطر که حساسیت های خاص خودش را دارد، بلکه همه روزها حساسیت دارد، مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم فتوا که نمی دهند، اعلام می کنند که ماه رویت شده است یا نه و بعد این گونه فتواها آیا در جهان اسلام ظرفیت ایجاد می کند یا خرابکاری می کند، چقدر اسلام از این فتواهای انسان های نادان ضرر کرده است.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه من از علمای با بصیرت و فهیم اهل سنت در منطقه که این گونه فتواها را تحویل نمی گیرند و آن را سم برای جهان اسلامی می دانند تشکر می کنم، گفت: طیب الله انفسکم باقی افراد هم بدانند و آگاه باشند مسائل مربوط به اتحاد مسلمین را جدی بگیرند.

وی با اشاره به روز عفاف و حجاب در هفته آینده و اینکه جامعه متدین رنج می برند وقتی می بیند مسئله ای که سفارش شهدای ما بوده و هنوز خانواده شهدا مطالبه گر آن امر هستند و بالاتر رهبران جامعه، علمای دین و بلکه خود خدا هم نسبت به این امر از انسان مطالبه و سفارش دارد، افزود: این مسئله را برخی ها نادیده می گیرند و سست می پندارند که باید نسبت به این مسئله دقت شود.

امام جمعه قشم یادآور شد: منطق عفت عمومی در دین حیات بخشی به جامعه انسانی هم مردان و هم زنان است، مردان باید یوسف وار زندگی کنند و زنان هم باید زهرا محور باشند که نمونه های آن در قرآن در باب عفت عمومی، حیا و حجاب آمده است و کتاب خدا الگوهای را برای آن معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: آیا این برای ما عیب نیست که زنان در شهر ما با آن وضعیت باید موتور سوار باشند، گاهی شنیده می شود و گزارش می آورند که زنانی خوانندگی هم می کنند، جامعه اسلامی باید بربتابد، این موارد جرم قضایی است و باید با آن برخورد شدید شود و ساده انگاری قطعا ضربه می زند و کیان خانواده را از بین می برد.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه فضای مجازی چه بلای را سر خانواده ها آورده است، گفت: ما والله روزانه درگیر مشکلات این فضای مجازی هستیم و اینها فقط تحلیل نیست، بلکه خبر است که من محضر شما عرض می کنم در هر پرونده ای که به مشکل خانوادگی برمی خوریم یک طرف آن و گاهی همه اطراف آن به فضای مجازی برمی گردد و ارتباط دارد.

وی اعلام کرد: عفت عمومی در همه محیط ها حتی محیط مجازی لازم است، البته ما در بین بانوان مُکرم نیاز به جهاد عفاف داریم، جهاد عفاف با محوریت و علم داری بانوان مسلمان وقتی اجرا شود، این قرارگاه حجاب و عفاف می تواند یک نظارت همگانی را به خصوص در ادارات ما ایجاد کند.

امام جمعه قشم با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری زلزله در روستای سایه خوش بندرلنگه افزود: بینی و بین الله تلاش های مستمر و هماهنگ همه مسوولین استانی و خاصه فرزندان سپاه مقتدر، نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی و حضور میدانی سرداران تنگسیری، مارانی، عظمایی و سالاری، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت و خیرین تسکین دهنده آلام مردم منطقه شد.

وی گفت: خیلی تلاش شد که جبهه دشمن از این وضعیت یک بهره برداری کند، اما این تلاش های گسترده و هماهنگ مسوولین استانی تمام توطئه های آن را نقش بر آب کرد و مردم دیدند در این گرمای طاقت فرسا همه فرزندان نظام و انقلاب از فرماندهان عالی رتبه نظام گرفته تا مردم عادی کوچه و بازار برای کمک به زلزله زدگان در آنجا حضور داشتند و نمایش بزرگ خدمت خالصانه و انقلابی را مردم شاهد بودند.

حجت الاسلام حاجبی تاکید کرد: البته ادامه خدمت رسانی بسیار مهم و حائز اهمیت است، طبیعتا در این گرما مردم دچار آسیب ها و بیماری های خواهند شد که بررسی و پیگیری این موارد نیازمند حضور ادامه دار نیروهای عملیاتی و میدانی مدیریت درمان استان، دانشگاه های علوم پزشکی و تامین اجتماعی است.

وی اظهار داشت: در جزیره قشم هم کارهای خوبی در حال انجام است، وقتی مردم می بینید که در شهرستان کارهای بزرگی انجام و یا قرار است انجام شود امیدوار می شوند و آن خاصه طبیعی مردم و ما بوده که بارها آنها را در برنامه های خصوصی و عمومی محضر مسوولین و مردم اعلام کردیم گزارش های خوبی هم به گوش ما رسیده است که در جزایر لارک و هنگام نیز فعالیت های در دست انجام است اما اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت برنامه ها قرار بگیرد.

امام جمعه قشم یادآور شد: هنوز مردم طولا چشم انتظار افتتاح بلوار روبروی روستا هستند، بیش از این دیگر نباید معطل کرد، چرا که زمان زیادی از آن می گذرد و وسایل نقلیه مردم دچار آسیب شده و رفت و آمد آنان در این گرمای هوا سخت و طاقت فرسا شده است.

وی گفت: این طرح های عمرانی و بزرگراهی که در سطح جزیره قشم کلنگ زنی شده است ان شاء الله با صلاح و صرفه جویی در بیت المال به سرانجام برسد و قطعا اتمام آنها برای مردم جزیره قشم نوید بخش و امیدآفرین خواهد بود.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه در تیرماه قرار داریم و فرصتی است تا خدمت مردم غرب جزیره و جاهای دیگر برسیم، افزود: بنده از جانب بعضی از مسوولین بی خیال از مردم عذرخواهی می کنم من شرمنده هستم که قول آبرسانی یکساله را به آنها انجام نشده است، فکر نمی کردیم که تشنگی مردم نزد مسوولین آب استان به فراموش بیانجامد، آقایان مسوول مردم تشنه هستند و آب می خواهند.

وی اظهار داشت: آقایان مسوول بازدید خشک و خالی و عکس گرفتن کاری را حل نمی کند می توانید انجام دهید و انجام نمی دهید گناه است، اگر نمی توانید چرا وعده به مردم می دهید، اصلا اگر شما نمی توانید چرا هنوز در مسوولیت هستید، واقعا مردم از نبود آب در منازلشان رنج می برند و همان مقدار آب هم که در منازل آنان وجود دارد به والله بهداشتی نیست.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه شرمندگی این وعده شما برای من امام جمعه شهرستان اما شما هم تلاش کنید، گفت: حواله دادن این موضوع به بودجه و به این و آن و زمان گره ای از مشکل تشنگی مردم باز نمی کند من کاری به این مسائل دو مدیریتی و نظایر آن ندارم این دعواها خیری برای مردم ندارد.

وی افزود: آنچه که مردم توقع دارند این است که انقلاب همانطوری که برای مردم و مستضعفان کار کرده همینطور هم ادامه بدهد یکسال از دولت انقلابی می گذارد و کارهای خوب و زیربنایی هم انجام شده که ثمرات آن را در آینده خواهیم دید اما بعضی از مسائل اینطوری نیست که آنها را به آینده حواله دهیم این ها را علاج کنند خصوصا مسئله آب مسئله ای حیاتی است.

حجت الاسلام حاجبی گفت: مسئله درمان که ما این همه در مورد آن می گوییم و تذکر می دهیم آن است که ضروری ترین سفر هرمزگانی ها نه به مشهد مقدس برای زیارت بلکه به یزد و برای درمان است.

وی اظهار داشت: در جزیره ای که می شود گردشگری درمانی و بیمارستان های بزرگی را داشته باشیم، گاهی مردم از کم ترین امکانات پزشکی بی بهره هستند، آن از آب و این هم از بهداشت، این نواقص باید رفع شود، مردم انتظار دارند و انتظار آن هم به حق است و همین خدمت ها است که اگر انجام شود دشمن را از خیانت به انقلاب دلسرد می کند و بزرگترین جنگ با دشمن خدمت به مردم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha