۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور برای بخش کشاورزی کردستان مصوب می شود

سنندج- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در بیست و هفتمین سفر رییس جمهور برای بخش کشاورزی کردستان مصوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه در بازدید از سدتلوار و دیدار با کشاورزان بخش چنک الماس شهرستان بیجار اظهار داشت: با تصویب و اختصاص این میزان اعتبار تحول مطلوبی در بخش کشاورزی این استان ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار از شهرستان‌های ویژه بخش کشاورزی است، اضافه کرد: بالاترین تولید و سطح زیرکشت گندم دیم کشور مربوط به بیجار است و این اهمیت چنین شهرستانی را می رساند.

وزیر جهاد کشاورزی یکی از مطالبات مردم این منطقه تخصیص حق آبه لازم از سد تلوار بیجار است، افزود: در جلسه شورای اداری استان که عصر امروز با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت در سنندج تشکیل می شود مطالبات بخش کشاورزی استان از جمله حق آبه سد تلوار را مطرح می کنم.

ساداتی‌نژاد بر بازنگری در میزان تخصیص حق آبه سد تلوار تاکید کرد و یادآور شد: در راستای این مهم طی ۲،سه هفته آینده بررسی های لازم انجام می شود تا به دغدغه کشاورزان زحمت‌کش شهرستان بیجار پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری همه اراضی دیم این منطقه زیر پوشش طرح جهش دیمزارها قرار می گیرد و علاوه بر این  کشاورزی قراردادی را هم در وسعت بیشتری انجام خواهیم تا  کشاورزان دغدغه ای نداشته باشند.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

اخبار مربوط به بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان را می توان در پرونده خبری به آدرس این پیوند پیگیری کرد: سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha