وحدت و همدلی جهادگران و مسوولان انقلابی در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب هرمزگان ستودنی است

بندرعباس- ایرنا- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: وحدت و همدلی مسوولان استانی و ملی، نیروهای مسلح و جهادگران بسیجی و سپاهی در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب استان ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از زلزله بامداد شنبه یازدهم تیرماه در غرب هرمزگان و در روستای سایه خوش افزون بر ۳۸۰خانوار و روستاهای اطراف آن آسیب دیدند که در همان ساعت اولیه استاندار هرمزگان، فرماندهان جهادی سپاه و سایر گروه های جهادی پای کار آمدند که شاهد وحدت و همدلی، مدیریت کارها و روحیه جهادی فوق العاده آن هم در گرمای بالای ۴۰ درجه به صورت شبانه روزی در منطقه شاهد هستیم.

وی اظهارداشت: همچنین در همان روزهای نخست وقوع زلزله تهیه و توزیع غذای گرم توسط موکب امام حسین (ع) شهرستان بندرلنگه، تجهیز ماشین آلات سنگین و مدیریت آن توسط مجموعه سپاه برای آواربرداری و برپایی ایستگاه صلواتی توسط طلبه ها و علمای شیعه بویژه طلبه های بسیجی مدرسه آل بیت بندرلنگه همه و همه صحنه های بسیار زیبایی را  در مناطق زلزله زده خلق کردند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی ابرازداشت: نیروهای نظامی و انتظامی هم در عین ایجاد امنیت و حراست از اموال مردم زلزله زده، خود این قشر هم با کارهای جهادی و آواربرداری، مدیریت جهادی را در منطقه به نمایش گذاشتند.
وی ادامه‌داد: در کمترین فرصت ممکن و از  روز سوم پس از زلزله کانکس ها آماده شد و امروز افزون بر ۳۶۰ کانکس در روستاهای زلزله زده از جمله سایه خوش بندرلنگه برپا شده و اسکان موقت مردم انجام شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی گفت: برق روستاهای زلزله زده نیژ در همان روز نخست وصل شد و مساله آب آن ها هم حل شد و شرایطی که می توانست یک بحران و آلام و درد مردم آن هم در هوای گرم تابستان شود، باعث شادی و خوشحالی آنان و همچنین ایجاد وحدت بیشتر و باعث خرسندی مردم و مسوولان در کنار هم شد.
 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهارداشت: شاید به جرات می توان گفت که حضور و مدیریت این اتفاقی که در سایه خوش و روستاهای غرب استان هرمزگان بود، می تواند یک مدیریت جدید و یک الگویی جدید برای برنامه های آینده در حوادثی همچون زلزله و سیل باشد. 
وی در پایان از همه دست اندرکاران از جمله استاندار هرمزگان و همه مسوولان و مدیران کل استان، فرماندهان نیروی های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی استان و یگان های ویژه پلیس و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه دریادار تنگسیری قدردانی کرد.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها پنج کشته و ۸۴ مصدوم برجای گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha