۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84816029
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش گستره رنگ زرد کرونایی در خراسان‌شمالی/ ۳۸ نفر بستری هستند

بجنورد- ایرنا- طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد؛ با زرد شدن شهرستان جاجرم تعداد این مناطق در خراسان شمالی به پنج شهرستان افزایش یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، پیش از این شهرستان های شیروان، اسفراین، فاروج و رازوجرگلان در وضعیت رنگبندی زرد کرونایی قرار داشت که با روند افزایشی مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و گرمه نیز در همان وضعیت آبی باقی ماندند.

بستری ۳۸ بیمار کرونایی 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این زمینه اظهار داشت: بستری ۱۴ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دکتر سید جواد پورنقی با درخواست از شهروندان بر رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی، یادآور شد: همچنان توصیه می‌ شود که پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه واکسیناسیون را جدی بگیرید.

وی یادآور شد: افزون بر ۹۸ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد نیز دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

خراسان شمالی که تاکنون ۶ موج از این بیماری همراه با روزهای سیاه و تلخ کرونایی را پشت سر گذاشته که در ماه های اخیر با تسریع واکسیناسیون عمومی تثبیت و کنترل این بیماری قرار گرفته بود، ولی بر باور بسیاری از کارشناسان و مسوولان حوزه سلامت ادامه این روند نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دُز سوم است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۲۰ نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha