۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84816062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ گروه دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام عید قربان در استان همدان نظارت دارند

همدان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تجهیز و ساماندهی ۱۱ گروه ثابت و ۲۰ سیار با ترکیب ۲۰ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی، بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های شهروندان استان در عید قربان نظارت دارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل دامپزشکی استان همدان «محمودرضا رسولی» از شهروندان استان همدان خواست در عید سعید قربان با هدف جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو دام های قربانی خود را در کشتارگاه های صنعتی استان ذبح کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، شهروندان دام را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و گوشت دام قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

رسولی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل گروه های سیار در سطح شهرستان ها کشتارهای شهروندان را به کشتارگاه های استان هدایت کنند.

۳۱ گروه دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام عید قربان در استان همدان نظارت دارند

وی اظهار داشت: تمامی کشتارگاه های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی دارند تاکید کرد: متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه های استان ذبح کنند.

وی با معرفی شماره تماس مردمی ۱۵۱۲ برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی شهروندان از آنها خواست: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روز عیدسعید قربان دام های قربانی خود را در کشتارگاه های سراسر استان کشتار کرده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha