بیست و هفتمین دعای پرفیض عرفه در مرز رسمی خسروی طنین‌انداز شد

قصرشیرین - ایرنا- طنین دعای عرفه در مرز خسروی شهرستان قصرشیرین یادگار به جا مانده از مرحوم آزاده سرافراز اسلام حجت الاسلام حاج سیدعلی اکبر ابوترابی امسال بیست و هفتمین سال خود را سپری می کند که با توجه به گرمای شدید هوا به صورت محدود و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طنین پرفیض دعای عرفه همانند دیگر نقاط کشورمان در شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق  و دروازه ورود به عتبات عالیات امروز (شنبه هیجدهم تیرماه  ) مصادف با نهم ذی الحجه، با حضور جمعی خودجوش از مردم عاشق و شیفته اباعبدالله الحسین (ع) در مرز رسمی خسروی با وجود گرمای هوا و نبود مراسم رسمی استانی و ملی طنین انداز شد.

با وجود لغو برنامه استانی و ملی و همچنین فراهم نکردن تمهیدات لازم در مرز و همچنین امکانات لازم برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران عرفه، جمعی از ارادتمندان به اباعبدالله (ع) در قصرشیرین پس از ۲ سال عدم برگزاری دعای عرفه در مرز خسروی به دلیل شیوع ویروس کرونا، با بهتر شدن اوضاع کرونایی قصرشیرین خود را به نقطه صفر رساندند تا بازهم این یادگار سید آزادگان مرحوم ابوترابی را زنده نگه دارند.

با توجه به اشتیاق جمعی از مردم قصرشیرین برای حضور در مراسم پرفیض دعای عراق در نزدیکرترین نقطه کشورمان به کربلای معلا و در نقطه صفر مرزی ناحیه سپاه قصرشیرین چندین دستگاه خودرو را برای جابجایی و انتقال مردم به مرز با توجه به گرمای شدید هوا مستقر کرد.

عاشقان و دلسوختگان و زائران عرفه ابتدا نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه قصرشیرین اقامه کرده و سپس به قرائت دعای پرفیض عرفه پرداختند.

امام جمعه قصرشیرین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت دعای پرفیض عرفه گفت: پیش تر بنا بر برگزاری مراسم دعای عرفه در مرز خسروی توسط ستاد بین المللی بنیاد غدیر بود  که با توجه به گرمای شدید هوا در منطقه امکان برگزاری مراسم به صورت استانی نبود.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: با توجه به اشتیاق جمعی از مردم قصرشیرین این مراسم را به صورت محدود در مرز برگزار کردیم تا از فیوضات این مراسم بهره بگیریم و گرمای هوا و نبود امکانات و تمهیدات مانع از حضور خودجوش عده ای از مردم برای زنده نگه داشتن این آیین پرفیض نشد.

بیست و هفتمین دعای پرفیض عرفه در مرز رسمی خسروی طنین‌انداز شد

وی ادامه داد: به دلیل گرمای هوا بلافاصله پس از اقامه نماز ظهر و عصر قرائت دعای عرفه آغاز شد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: یکی از آموزش های اخلاقی دعای عرفه، یادآوری نعمت های بی شماری است که خداوند به ما ارزانی داشته است و بی گمان یادکرد نعمت خداوند و برشمردن آن، افزون بر آنکه نشان ادب بنده در برابر پروردگار است و موجب رفتار درست با این نعمت ها و حفظ آن از اسراف و تباهی می شود.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: از درخواست های امام حسین علیه السلام در روز عرفه و دعای پرفیض این روز از خداوند، بی نیازی نفسانی، اخلاص در عمل،  اعتراف به لغزش ها و کاستی ها است.

وی گفت: تقوا و پرهیزکاری و آراسته شدن به «یقین» یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی است که امام حسین علیه السلام آن را در دعای عرفه از خداوند درخواست می کند چون اگر انسان بتواند چنین یقینی کسب کند که تمام امور عالَم، محصول تدبیر حکیمانه الهی است، با تمام این مشکلات و غم و غصه ها مقابله کرده و نه تنها غم و اندوه و نگرانی بر او مسلط نمی شود، بلکه به نردبانی برای تکامل هرچه بیشتر او تبدیل می شود.

مرز خسروی در مسافت ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است.

به گزارش ایرنا، عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و در خشمناک ترین اوقات خواهد بود.

روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای سائلی را که از مردم کمک می خواست شنید، و به او فرمود: وای بر تو آیا از غیر خدا سوال می کنی در این روز و حال آن که امید می رود در این روز برای بچه های در شکم که فضل خدا شامل آنها شود و سعید گردند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha