استاندار فارس: پروژه‌های نیمه تمام اشتغالزا در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: سوق دادن اعتبارات به سمت پروژه‌هایی نیمه تمامی که تکمیل آنها بتواند اشتغال بیشتری نسبت به سایر پروژه‌ها ایجاد کند را به عنوان یک اولویت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی ایمانیه، شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شیراز افزود: همچنین پروژه‌هایی که بهره وری را با درصد بالاتری افزایش می دهد و جمع بیشتری از افراد جامعه را منتفع می‌کند نیز در اولویت تخصیص اعتبار خواهند بود.
وی ادامه داد: همچنین به منظور تسریع در روند تکمیل پروژه های عمرانی در شهرستان ها، یک تفاهم نامه سه جانبه بین فرماندران، نمایندگان شهرستان‌ها در مجلس و همچنین استانداری منعقد شود تا هر مجموعه به سهم خود قول تامین بخش از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها را بدهد.
او اظهار داشت: قطعا این اقدام کمک خواهد کرد ۹۰ درصد پروژه‌های استان به سمت تکمیل شدن پیش روند.
استاندار فارس، همچنین از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان خواست که پیشنهادات خود در خصوص تکمیل و اجرای پروژه های مختلف را ظرف روزهای آتی برای فرمانداران شهرستان ها ارسال کنند و در آن پیشنهادت اولویت ها را اعلام کنند.
ایمانیه افزود: این اتفاق نیز کمک خواهد کرد که فرمانداران و کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها بهتر تصمیم گیری کنند.
وی، در خصوص استفاده مناسب و بهینه از تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون برنامه بودجه امسال نیز گفت: هفته گذشته در جلسه ای با معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) مقرر شد که هرچه ما اعتبار تخصیص دهیم کمیته امداد نیز به همان میزان آورده داشته باشد.

لزوم تقویت شرکتهای دانش بنیان و پارک های علم و فناوری
استاندار فارس، بر لزوم فعال کردن و موثر کردن پژوهش و تقویت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری نیز تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم با توجه به شعار سال از اولویت های شهرستان ها در تصمیم گیری ها باشد.
ایمانیه، از سازمان برنامه و بودجه فارس خواست که به تمام فرمانداران ابلاغ کند که برای مولد سازی در شهرستان خود برنامه داشته باشند و این برنامه را برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند.
وی افزود: همچنین احیای تالاب‌های بختگان، پریشان و مهارلو نیز فراموش نشود و امسال اعتباراتی به این مساله اختصاص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha