۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبر: 84816670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک هزینه ازدواج به جوانان شهرستان آبدانان پرداخت می شود

ایلام- ایرنا- فرماندار شهرستان آبدانان گفت: به منظور ترویج ازدواج آسان و توسعه فرهنگ فرزندآوری به زوج های جوان تسهیلات ویژه و کمک هزینه ازدواج پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یدالله حاتمی روز شنبه در  نشست برسی مسائل ومشکلات جوانان این شهرستان اظهار کرد: امر ازدواج به عنوان یک تکلیف مهم شرعی و یک رسالت سنگین اجتماعی محسوب می شود که اقتدار ملی و اهمیت جهانی آینده کشور در گرو آن است.
وی با اشاره به منویات وتوصیه های موکد رهبر معظم انقلاب در این زمینه افزود: دریک سال گذشته مشارکت نهادهای حمایتی ۱۲۲ زوج جوان روانه خانه بخت شده  و ۶۱۰ قلم کالای اساسی شامل‌ فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی به ارزش ۲۲ میلیارد ریال به آنان اهداء شده است.

فرماندار آبدانان از برگزاری پنج دوره کلاس فراگیری آموزش های مهارتی وتشکیل خانواده خبرداد و اضافه کرد: تاپایان امسال ۷۰مورد دیگر از زوجهای جوان بامساعدت نهادهای حمایتی راهی خانه بخت خواهند شد.

وی به الزامات قانونی پرداخت وام های ازدواج و دستور رییس جمهور در این مورد اشاره کرد و یادآور شد: همه مدیران بانک های عامل وظیفه دارند که نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج خارج از هرگونه تشریفات دست و پاگیر اداری اقدام مقتضی انجام دهند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد و رشد جمعیت دراین شهرستان به شدت روبه کاهش و نگران کننده است، بطوریکه هم از میانگین ملی و هم از میانگین استانی خیلی پائین تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha