بیش از ۲۷۱ هزار نفر از مردم ایلام در انتخابات هشتم تیرماه شرکت کردند

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: مجموع کل آرای ماخوذه این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۷۱ هزار و ۳۷۲ رای بوده است.

" محمد سبحان حسنی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان یافتن شمارش آرای ماخوذه از سراسر استان، اظهار کرد: تعداد آرای ماخوذه در استان ۲۷۱ هزار و ۳۷۲ رای بوده است.

وی افزود: از مجموع شمارش ۲۶۴ هزار و ۸۷۹ رای صحیح مأخوذه، "مسعود پزشکیان" ۱۸۰ هزار چهار رأی و "سعید جلیلی" ۸۴ هزار و ۸۷۵ رای را به خود اختصاص دادند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: بر این اساس مشارکت مردم استان در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۵۶.۷۸ درصد بوده است.

حسنی یادآور شد: بر اساس شمارش آرای ماخوذه استان ایلام در مرحله اول، مسعود پزشکیان ۱۱۹ هزار ۸۴۳ و سعید جلیلی ۴۴ هزار و ۷۰۶ رای از مجموع آرای استان را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، ۶۳۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی در سطح شهرها و بخش‌های مختلف این استان برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان در نظر گرفته شد که ۱۸۷ شعبه آن سیار و ۴۴۶ شعبه هم ثابت بود.

این تعداد ۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی بوده و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیئت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شد.

در استان ایلام ۳۰ هیات اجرایی در ۳۰ حوزه انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha