۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبر: 84816949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قم: عید سعید قربان، نمایش عظمت وحدت مسلمانان است

قم - ایرنا - استاندار قم در پیامی به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت آورده است: عید سعید قربانی عیدی است که مسلمانان به تبعیت از سنت ابراهیمی، خواسته‌های نفسانی خود را در میعادگاه معنوی حج قربانی کرده و اوج عبودیت و شکوه و عظمت وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، در پیام سید محمدتقی شاهچراغی آمده است: دهه نورانی ولایت و امامت عطری از معنویت و  نسیمی از عشق و دلدادگی به ائمه اطهار (ع) را بر سرزمین‌های اسلامی جاری و مشام رهپویان ولایت و دلدادگان آستان هدایت را می‌نوازد.  

پیام حاکیست: عید سعید قربان، جشن رهایی از اسارت نفس، شکوفایی ایمان، یقین و عمل صالح و روز شادی مسلمانان و قبولی در جشن طاعت و بندگی خدا است.  

استاندار قم در ادامه می‌افزاید: عیدی که مسلمانان به تبعیت از سنت ابراهیمی، خواسته‌های نفسانی خود را در میعادگاه معنوی حج قربانی کرده و اوج عبودیت و شکوه و عظمت وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارند و غدیر، بهار ولایت، موسم بیعت پرشور و شاخص ابدی برای تعیین تکلیف امت اسلامی در مساله مهم هدایت و حکومت است. 

شاهچراغی همچنین یادآور شده است: روزی بزرگ و حساس‌ترین مقطع تاریخ اسلام، که پیامبر اکرم(ص) پس از ۲۳ سال تلاش و مجاهدت بی‌وقفه و به اذن الهی، ماموریت ابلاغ رسمی رسالت را با سربلندی به سرانجام رساندند و مکتب روشنگر و انسان ساز غدیر را بنا نهادند.  

در بخشی از این پیام خاطر نشان شده است: مکتبی که مسیر هدایت و سعادت را از راه گمراهی و ضلالت جدا نمود و جریان رسالت نبوی را تداوم بخشید تا بشریت برای همیشه،  از فیوضات دین اسلام بهره.مند  باشد.  

استاندار قم ادامه داده است: غدیر نه تنها یک رویداد و واقعه مهم تاریخی، بلکه گنجینه ارزشمندی سرشار از مفاهیم و پیام‌های الهام بخش و آموزنده است که تاسی به آنها، می‌تواند آینده درخشانی را برای مسلمانان جهان و همه جوامع بشری در طول تاریخ و اعصار به ارمغان بیاورد و اساسی ترین پیام رویداد غدیر، نقش بی‌بدیل امام و امت در حکومت اسلامی و عنایت مخصوص خداوند متعال به وجود پر خیر و برکت امام و رهبر در راس جامعه دینی است. 

استاندار قم بخش پایانی پیام خود آورده است: فرصت را مغتنم دانسته، فرارسیدن عید سعید قربان، و خجسته عید غدیرخم، را به عموم مسلمانان و شیعیان بهکویژه مردم شریف و ولایتمدار قم و علما و مراجع معظم تقلید، تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق همگان را در کسب معنویت و بهره‌مندی هر چه بیشتر از فیوضات این ایام نورانی، از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha