نماز عید قربان در مساجد استان اردبیل اقامه شد

اردبیل - ایرنا - نماز عید سعید قربان با شرکت مردم مومن و نمازگزار و به امامت ائمه جمعه و جماعات در مساجد، حسینه‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا نماز عید سعید قربان در شهر اردبیل روز یکشنبه ساعت ۶:۳۰ دقیقه به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه اردبیل و با شرکت گسترده مردم، در محوطه شهیدگاه مجموعه تاریخی و جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد.

قرائت دعای بافضیلت ندبه از دیگر آئین های روز عید قربان است که بعد از نماز این عید مسعود، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازدارنده کرونا در مصلای اردبیل در حال برگزاری است و شرکت واحد اتوبوسرانی اردبیل از ساعت پنج صبح، اتوبوس هایی را برای انتقال نمازگزاران از میدان های شهر به مصلی تدارک دیده بود.

علاوه بر شهر اردبیل، در سایر شهرستان های این استان نیز نماز عید قربان با حضور مردم و با شکوه خاصی اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله رحم توصیه کردند.

جمع کثیری از نمازگزاران در شهرهای محتلف استان اردبیل بعد از اقامه نماز عید قربان، نذورات و کمک های نقدی خود را برای دستگیری از ضعفا و فقرا به پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد امام (ره) دادند.

تعداد قابل توجهی از مردم مومن استان همه ساله به مناسبت عید سعید قربان در میان نیازمندان گوشت نذری توزیع می کنند و امروز به همت خیران و مسئولان در شهرستان های گرمی و انگوت، ۵۰ راس دام سبک خریداری، ذبح و گوشت آنها به همراه ۸۰ کیلوگرم گوشت خریداری شده از سوی موسسه خیریه آبشار عاطفه ها، با نظارت ادارات دامپزشکی در میان نیازمندان توزیع شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان، در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha