۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84816988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: ایجاد وحدت بین مسلمانان ویژگی بارز عید قربان است

بحنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: وحدت و همدلی از ویژگی های بارز عید قربان است و در این روز کمر شرک و بت پرستی شکسته شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلای بجنورد اظهار داشت: عید قربان به نام حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیل(ع) و هاجر(س) در تاریخ ثبت شده است، چرا که ابراهیم(ع) در این روز دستور خدا را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) همسر و فرزندش را از مکان مناسب به مکانی نامناسب برد و خانواده اش را در بیابان رها کرد تا فلسفه نماز احیاء شود.

حجت الاسلام نوری افزود: هاجر(س) که در بیابان به دنبال آب بود؛ ناگهان جوشش زمزم را زیر پای اسماعیل دید که پس از آن پرندگان و حتی قبیله ای نیز در این منطقه سکنی گزیدند.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) امتحان سختی دیگری نیز داشت، افزود: ابراهیم(ع) لباسی نو بر تن فرزندش کرد و آن را به محل قربانی آورد و امتحان بسیار سختی بود که از آن سربلند بیرون آمد.

خطیب نماز عید سعید قربان در بجنورد از نیکوکاران و خیران در حمایت از نیازمندان تقدیر کرد و افزود: تاکنون ۶۹۰ راس گوسنفد و تعدادی نیز گوساله برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.

وی از تمامی مردم خواست تا نیازمندان را در قربانی خود سهیم کنند افزود: با این اقدام فقر ریشه کن می شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه به مناسک حج اشاره کرد و گفت: وحدت و معنویت دو پایه مهم حج محسوب می شوند که مردم از تمام نقاط دنیا دور هم جمع خواهند شد و با هم نماز می خوانند و تکبیر می گویند.

وی اظهار داشت: این جمعیت قدرت جامعه اسلامی را نشان می دهد که باید با هم وحدت داشته باشند تا بنیه جامعه اسلامی در برابر قدرت استکبار مستحکم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha