۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 84817025
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهروندان شیراز نماز عید قربان را برگزار کردند

شیراز - ایرنا- نماز عید سعید قربان با حضور اقشار مختلف مردم شیراز صبح امروز یکشنبه در محل آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه فارس، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم اقامه نماز عید قربان در شهر شیراز به امامت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌ جمعه شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: عید قربان، عید بازگشت به خداست و لازم است با خدا عهد کنیم که توطئه های  دشمنان را خنثی کنیم و خودمان را به اهل بیت نزدیک کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: دشمنان اسلام، کلمات را تحریف می کنند، تحریف عاشورا یعنی پشت سر امام حسین (ع) حرف‌های دروغ زدن کاری که امروز رسانه‌های معاند بر علیه مومنان حرفی به دروغ می‌زنند و جامعه دینی نباید زیر بار این حرف‌ها برود.

او گفت: هرکدام از ما مسئول هستیم خودمان را مراقبت کنیم و آبروی کسی را نبریم تا لطمه‌ای به نظام اسلامی وارد نشود و در مجموع اجرای دستور اخلاقی دینی را وظیفه خودمان بدانیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه روحانی باید احتیاط کار باشد و اگر اینطور نباشد دشمن علیه نظام توطئه می‌کند، گفت: بارها دیده شده در فضای مجازی حرف‌ها و نقل قول‌هایی زده می‌شود که اکثر آن‌ها به دروغ یا تحریف بیان شده است که مردم باید ابتدا بررسی و از صحت آن مطمئن شوند.

آیت الله دژکام خطاب به دستگاه قضایی گفت: دستگاه قضایی نسبت به امنیت روانی جامعه مسئولیت دارد و درخواست ما این است وقتی فضای جامعه با دروغ ملتهب می‌شود و مشکل برای مردم نظام ایجاد می‌کنند که این موضوع خطرناک است، وارد میدان شود و پیگیری کند و جلوی گسترش آن را بگیرد.

برخی از شهروندان نیز در دیگر میعادگاه‌های نماز و تعدادی از گلزارهای شهدا، مساجد و امامزادگان استان فارس با هماهنگی ائمه جمعه و جماعت و همچنین روحانیون مستقر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روز عید قربان نماز عید را به جا آوردند.

 مردم فارس به مناسبت این روز با راه‌اندازی پویش‌های عید تا عید و نذر قربانی و در همراهی با مراکز و موسسات نیکوکاری، پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در ثواب کمک به نیازمندان در این روز سهیم شده و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جشن در مساجد و تکایا، این روز را گرامی داشتند.

روز شنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱، نیز در مراسمی معنوی که با حضور تولیت و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد، دعای پرفیض عرفه با نوای حاج حسن شالبافان در صحن و سرای بارگاه منور حضرت شاهچراغ (ع) ، طنین‌انداز شد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس هم از آمادگی کامل این نهاد برای جمع آوری نذورات نقدی و غیرنقدی خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرتضی موصلی ضمن تبریک اعیاد بزرگ پیش رو عید قربان را نمادی از عبودیت و بندگی پروردگار متعال دانست و گفت: تمامی مسلمانان بنا بر آموزه های دینی و فطرت پاکشان، در موقعیت های مختلف همواره دستگیر نیازمندان و یاری رسان هم نوعان خود هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد هم زمان با عید سعید قربان آماده جمع آوری نذورات و کمک‌های مردم نیک اندیش در دفاتر و ادارات کمیته امداد و همچنین مراکز نیکوکاری در سراسر استان است، افزود: هم استانی های خیر و نیکوکار در روز عید سعید قربان می‌توانند همانند سال های گذشته گوشت قربانی و نذورات خود را از طریق دفاتر کمیته امداد در سراسر استان تحویل این نهاد دهند تا بین نیازمندان توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته ۴۱۳ مرکز نیکوکاری  و ۵۸ اداره مستقر در سطح استان و ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در محل برگزاری نماز عید قربان در سراسر استان کار جمع آوری نذورات عید قربان را انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha