۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 84817647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای مازندران تا پایان هفته افزایشی است

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 84817647
دمای هوای مازندران تا پایان هفته افزایشی است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی از روند افزایشی دمای هوای این استان از امروز تا پایان هفته جاری خبر داد.

یه گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با استقرار الگوی تابستانه و هوای شرجی، دمای هوا در مناطق مختلف روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌‍ای که بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی استان به بالای ۳۵ درجه می‌رسد.

جدول پیش‌بینی پنج روز هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که با استقرار سامانه گرم، دمای هوای این استان در روز پنجشنبه در مقایسه با روز شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا چهار و در مناطق کوهستانی نیز بین چهار تا هشت درجه افزایش خواهد یافت.

طبق این جدول، بیشترین میزان افزایش دما طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به شهرهای ساری، بابل و جویبار است. هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که دمای هوای این مناطق در روز پنجشنبه به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با اولین روز هفته شنبه، چهار درجه افزایش نشان می‌دهد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز همانند شهرهای ساحلی شاهد افزایش دما خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به کجور است. دمای هوای این منطقه در روز پنجشنبه به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با اولین روز هفته شنبه، هشت درجه افزایش خواهد یافت و پس از آن نیز بیشترین میزان افزایش دما را در کلاردشت شاهد خواهیم بود. دمای هوای این منطقه نیز در روز پنجشنبه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز شنبه، هفت درجه افزایش نشان می‌دهد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی از امروز تا روز چهارشنبه را صاف تا قسمتی  ابری همراه با افزایش محسوس دما با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۹ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روز منتهی به آخر هفته پنج‏شنبه و جمعه صاف قسمتی ابری با تداوم هوای گرم و نسبتا شرجی پیشبینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

داده های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل با ۳۳.۸ و آلاشت با ۲۴.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه همراه باد ملایم پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha