۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84817831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار حامی از مددجویان کمیته امداد بروجرد حمایت می‌کنند

بروجرد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک بروجرد گفت: سه هزار و ۱۴۲ حامی فعال در قالب‌ طرح های اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد منطقه یک بروجرد همکاری می‌کنند.

" محمد پارسا " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار حامیان فعال کمیته امداد است که از ۶۶۳ کودک اعم از ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد منطقه یک بروجرد حمایت و ماهانه مبلغی را به حساب کودکان تحت حمایت خود واریز می کنند.

وی افزود: میانگین کمک حامیان در طرح ایتام ۷۰۰ هزار تومان و در محسنین ۴۲۰ هزار تومان است.

پارسا گفت: درآمد حاصل از مشارکت ها و اکرام کمیته امداد منطقه یک بروجرد از بتدای امسال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که توسط کمیته امداد برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی هزینه شده است.

رییس کمیته امداد منطقه یک بروجرد اضافه کرد: در عید قربان نیز ۲۰ راس گوسفند توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد با بیش از ۷۵ میلیون تومان هزینه ذبح و بین مددجویان توزیع شد.

پارسا یادآور شد: تعدد ۲۰ مرکز نیکوکاری فعال در  شهرستان بروجرد وجود دارد که به مددجویان تحت پوشش این نهاد خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

به گفته وی از ۲۰ مرکز نیکوکاری فعال در شهرستان۲ مرکز در حوزه فرهنگی، یک مرکز در حوزه زکات و مابقی در تمام موارد اعم از معیشتی و تامین اقلام مورد نیاز مددجویان و یا در بخش بهداشت و درمان، مشغول به فعالیت هستند.

طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده اند.طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha