پی کنی منازل زلزله زدگان غرب هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پی کنی یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده و تخریب شده در زمین‌لرزه غرب هرمزگان آغاز شد.

مهرداد حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد بازسازی فعالیت خود را آغاز کرده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم کار احداث منازل را آغاز کرده که امیدواریم هر چه سریعتر این منازل برای استفاده زلزله زدگان آماده شود.

وی همچنین گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه تعهدهای خود در خصوص رساندن کانکس به این منطقه عمل کرده و ۳۰ کانکس توسط مدیریت بحران استانداری هرمزگان از بوشهر آورده شد و همچنین ۳۰ کانکس دیگر به صورت متفرقه به این منطقه رسیده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۴۶۰ کانکس در روستاهای منطقه زلزله زده هرمزگان نصب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به زمین لرزه چهار و چهاردهم ریشتری شب گذشته در حوالی بندر چارک، افزود: براساس بررسی های انجام شده این زمین لرزه بدون خسارت بود.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها پنج کشته و ۱۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha