۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84818893
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در رفع موانع تولید تاکید کرد 

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای رفع موانع تولید هستند، به گونه‌ای که نبابد تفسیری خشک و سخت از قوانین ارایه دهند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: مقام معظم رهبری، امسال را به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین فرمودند، بنابراین باید از ظرفیت‌های قانونی در راستای تحقق شعار سال استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نباید با هر رفتاری منجر به سردرگمی متقاضیان سرمایه گذاری و اشتغال آفرینی در خراسان شمالی شویم در این صورت فضای کسب و کار مسموم می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: اشتغال آفرینی و بازاریابی محصولات استان نباید محدود به داخل کشور باشد و از ظرفیت‌های اقتصادی استان در بازار کشورهای همسایه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران این خطه نباید دچار ناامیدی شوند، گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال خراسان شمالی باید در اولویت دستگاه های متولی قرار گیرد.

حسین نژاد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه استانداری با استاندار آخال ترکمنستان،افزود: به زودی با دعوت از استاندار آخال به خراسان شمالی، زمینه های همکاری بین این دو خطه رنگین تر خواهد شد.

وی اظهار داشت:  موافقتنامه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان مشتمل بر ۱۷ بند امضاء شده است که لازمه تحقق این بندها نیازمند فراهم کردن زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.
سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha