۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84790537
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: توسعه ارتباطات بین‌المللی زمینه‌ساز تحول استان می‌شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره مبادله موافقت نامه متناسب با ظرفیت استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان با کشور ترکمنستان گفت: توسعه ارتباطات بین المللی زمینه ساز تحول و شکوفایی استان می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد با اشاره به جزییات مفاد تفاهم نامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان اظهار داشت: این مبادله موافقت نامه متناسب با ظرفیت استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان در ۱۷ بند انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان آخال در میانه تقسیم بندی کشور ترکمنستان قرار دارد، گفت: مشترکات بسیاری از حیث آداب و فرهنگ وجود دارد که در تمامی مفاد آن این موضوع مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

حسین نژاد افزود: بند اول در حوزه صنعت، انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و سایر بندها در حوزه های علوم، فرهنگ و هنر، بهداشت، گردشگری، ورزش، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست است.

وی لازمه تحقق این بندها را فراهم کردن زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری دانست و گفت: هر دو طرف باید زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری، فعالیت های مشترک بازرگانی را از طریق مشوق های سرمایه گذاری ،توسعه بازارها و کالاها به وجود آورد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: امیدواریم با تقویت ارتباط بیشتر و انعقاد قراردادهای مختلف تحولی در استان و مباحث تجاری و تحقق شعار سال به وجود آید.

خراسان شمالی براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ حدود ۸۶۳ هزار نفر جمعیت و  ۲۸ هزار کیلومتر مساحت دارد که ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد؛ استان آخال یکی از پنج استان کشور ترکمنستان و همجوار با خراسان شمالی محسوب می شود که حدود ۹۷ هزار کیلومتر مساحت و افزون بر ۹۰۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد.

میزان مبادلات تجاری خراسان شمالی با ترکمنستان چهار درصد از مجموع مبادلات اقتصادی استان را تشکیل می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha