۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84818962
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

علوم پزشکی خراسان‌شمالی نسبت به افزایش کرونا هشدار داد

بجنورد- ایرنا- مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به افزایش میزان مثبت شدن تست‌های کرونا در استان هشدار داد و گفت: مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

فیض الله برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد افزایش خزنده موارد مراجعه با علائم کرونایی در استان هستیم که در این صورت شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و بهداشتی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: مراکز نمونه گیری کرونا از امروز سه شنبه در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان دوباره فعال شد و شهروندانی که دارای علایم کرونایی هستند به این مراکز مراجعه کنند.

برزگر با اشاره به ضرورت تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، گفت: اثر بخشی دُزهای قبلی با گذشت زمان کاهش می یابد، بنابراین شهروندان باید برای ایمنی بیشتر جامعه هر چه سریعتر مراحل دیگر واکسیناسیون را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد جامعه هدف در خراسان شمالی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، افزود: از ابتدای تزریق واکسن تاکنون ۹۶ درصد جمعیت استان دز اول و ۸۸ درصد نیز دز دوم را دریافت کرده اند.


استقبال کودکان از واکسیناسیون کمتر از حد انتظار

برزگر با بیان اینکه استقبال کودکان از واکسیناسیون کمتر از حد انتظار است، گفت: حدود ۶۸ هزار کودک ۵ تا ۱۲ سال در استان واجد تزریق واکسن کرونا هستند که از این تعداد ۴۰ درصد جمعیت هدف دُز اول و ۲۴ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیر علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: زیرساخت های تزریق واکسن کرونا در استان فراهم است و خانواده ها با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

وی با تشویق خانواده ها به واکسیناسیون کودکان، اظهار داشت: خانواده‌ها باید به کارشناسان بهداشت و حوزه سلامت در این زمینه، اعتماد و برای واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

اینک ۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت تمامی شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و گرمه در وضعیت آبی و شهرستان های شیروان، فاروج، جاجرم، اسفراین، رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha