۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84819227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس قرچک آغاز شد

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84819227
طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس قرچک آغاز شد

قرچک - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: به منظور جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه، طحر تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس شهرستان قرچک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله فراهانی زنجیرانی روز سه‌شنبه در آئین افتتاح پایگاه‌های تابستانی مجری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری مدارس قرچک که در محل آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اُفت تحصیلی و کاهش سطوح عملکردی برخی دانش آموزان در دوران پس از شیوع ویروس کرونا در برخی از دورس پایه‌ای، وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری را در مدارس و پایگاه‌های منتخب آغاز کرده است.
وی افزود: اجرای این طرح مهم در ایام تابستان، فرصت مناسبی برای بهبود فرایند آموزش در سال تحصیلی جاری و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید است تا به واسطه جبران اُفت تحصیلی ناشی از دو سال ارائه آموزش در فضای مجازی،  دانش‌آموزان بار دیگر به خودباوری دست یافته و خود را برای حضوری قوی در مدارس آماده کنند.
فراهانی از جبران اُفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های درسی ، تعمیق یادگیری دانش آموزان، افزایش نرخ فارغ التحصیلی و کاهش میزان ترک تحصیل دانش آموزان، کاهش فاصله آموزشی دانش آموزان کمتر برخوردار با سایرمناطق در راستای توسعه عدالت آموزشی به عنوان اهداف اجرای این طرح یاد کرد.
معاون آموزش و پرورش قرچک خاطرنشان کرد: این طرح ۱۳ پایگاه تابستانی شامل ۶ پایگاه متوسطه دوره اول ، ۵ پایگاه متوسطه دوره دوم نظری و ۲ پایگاه متوسطه دوره دوم فنی حرفه ای و کاردانش به صورت رایگان اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: پس از پایان فرایند آموزش دانش‌آموزان در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، دانش‌آموزان در شهریور ۱۴۰۱ مطابق با برنامه تنظیم شده توسط پایگاه‌ها ارزشیابی می‌شوند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بیش از ۵۷ هزار دانش‌آموز در مدارس قرچک مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha