یکهزار و ۵۱۴ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی هدفگذاری شد

بجنورد_ ایرنا_ مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ایجاد یکهزار و ۵۱۴ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی با اعطای تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ تا پایان امسال هدف‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا، محسن توحیدی مقدم روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: این تعهد اشتغال توسط ۱۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور ایجاد می شود.

اعتبارات تبصره ب ماده ۱۶ قانون بودجه کشور برای خوداشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی است و فقرزدایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیشتر جامعه هدف آن است.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز برای ۹۱۶ مددجوی بهزیستی خراسان شمالی اشتغال ایجاد شد که برای این تعداد ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: ساخت مسکن مددجویان در اولویت است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش تحویل داده می شود.

افزایش مددجویان با شیوع کرونا

توحیدی در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا موجب افزایش تعداد مددجویان خراسان شمالی شد، گفت: سه هزار و ۵۶۰ خانوار بدلیل شیوع این ویروس نامنحوس به جامعه هدف افزوده شد و خدمات بهزیستی به مددجویان در این دوران ادامه داشت.

وی افزود: ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار مشتمل بر ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ مددجو زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که از این تعداد؛ ۲۲ هزار و ۹۱۵ خانوار مستمری بگیرند و مابقی از خدمات غیر مستمر در بخش های مختلف بهره‌مند می شوند.

۲۰۰ پرونده پشت نوبت فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ پرونده پشت نوبت فرزندخواندگی موجود است، افزود: در این زمینه ۳۰ پرونده در جریان است و به زودی به تقاضای این افراد رسیدگی می شود.

وی عنوان کرد: اکنون ۱۴ مرکز نگهداری ایتام در خراسان شمالی از شیرخوارگی تا ۱۸ سال از ۲۲۱ مددجو نگهداری می کنند.

توحیدی بیان کرد: ۲۳ مرکز شبانه روزی توانبخشی شامل معلولان ذهنی، جسمی، روانی و سالمند در استان فعال است  که ۷۴۰ نفر را پوشش می دهد ضمن اینکه ۲۱ مرکز روزانه توانبخشی شامل کودکان اوتیسم، جسمی، حرکتی، سالمندان، کم شنوا و ناشنوا فعال ۶۵۵ نفر را زیر پوشش قرار می دهد.

۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند و از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha