۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85258637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی خراسان شمالی برای ۳۹۰ مددجو شغل ایجاد کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۳۹۰ شغل توسط این سازمان حمایتی در استان برای جامعه هدف ایجاد شد.

محسن توحیدی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اشتغال هزار و ۳۲۰ مددجو در سالجاری توسط این نهاد حمایتی در خراسان شمالی تعهد شده است که در ۶ ماهه نخست امسال برای ۳۹۰ نفر اشتغال ایجاد شد و مابقی نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته از محل تبصره ۱۶ و سهم کارفرمایان برای ایجاد اشتغال مددجویان اختصاص یافت که با این میزان اعتبار برای یکهزار و ۵۱۸ نفر در بخش های مختلف اشتغالزایی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: تعداد زیادی پرونده اشتغال در بانک های عامل این استان وجود دارد که با جذب تسهیلات برای معلولان زیر پوشش این سازمان حمایتی و سایر افراد تحت حمایت شغل ایجاد می شود.

وی بیان کرد: مددجویان این نهاد در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بیش از ۱۱۴ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار و ۳۴۳ نفر معلول و این افراد دارای معلولیت های جسمی و حرکتی، بینایی، شنیداری، روانی مزمن و صوت و گفتار هستند.

وی تصریح کرد: مددجویان در زمینه های مختلف توانایی ایجاد اشتغال را دارند اما تلاش می شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت شغل های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: اینک تلاش می شود تا با ایجاد شغل برای خانواده های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد کنیم که در این راستا نیاز به مشارکت و کمک خیران است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می شود و علاوه بر این از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن پرداخت می شود.

توحیدی مقدم افزود: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرح های اشتغال زایی و حمایتی تاثیر بسزایی در جامعه بخصوص برای اقشار آسیب پذیر دارد یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار مددجویان، مهمترین وظیفه بهزیستی و اولویت برنامه های این سازمان است.

به گزارش ایرنا، تبصره ۱۶ نیز به منظور کمک به توسعه اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق از طریق حمایت از ارتقا، توسعه زیرساخت ها و افزایش فروش محصولات دانش‌بنیان از محل منابع بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و از طریق معرفی به بانک های عامل قابل اعطا است که نرخ سود این وام های قرض الحسنه با کارمزد حداکثر چهار درصد است.

۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت استان یک میلیون نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha