۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84821134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ آی‌اِس‌سی صاحب جایگاه شد

سمنان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی ISC در سال ۲۰۲۱  در پنج رشته و حوزه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیف‌الله سعدالدین روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: در رتبه‌بندی موضوعی ISC سال ۲۰۲۱   دانشگاه سمنان موفق شد در رشته مهندسی عمران که ۱۲ دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ و در رشته مهندسی مکانیک که ۲۲ دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۴۵۰-۴۰۱ جهانی را به دست آورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: در حوزه مهندسی و فناوری  که در ۱۱ رشته رتبه بندی صورت پذیرفته است، دانشگاه سمنان رتبه (۷۰۰-۶۰۱) را در میان ۱۵ دانشگاه حاضر از ایران کسب کرده است.

سعدالدین ادامه داد : در رشته موضوعی مهندسی مواد که ۱۵ دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند، دانشگاه سمنان موفق شد همانند سال گذشته رتبه (۷۰۰-۶۰۱)  را کسب نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه در این رتبه‌بندی در رشته ریاضیات که در حوزه علوم طبیعی قرار دارد، ۱۹ دانشگاه از ایران حضور دارند تصریح کرد : در این رشته دانشگاه سمنان توانسته رتبه جهانی  (۷۰۰-۶۰۱)  خود را حفظ کند.

وی با اشاره به حضور ۴۲ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران  در رتبه‌­بندی موضوعی ۲۰۲۱ ( ISC ) خاطر نشان کرد :  سال گذشته ۳۹ دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشتند که امسال این تعداد افزایش یافت.

به گفته سعدالدین، دانشگاه ها در شش حوزه اصلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی حائز رتبه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha