از افزایش شهرهای زرد کرونایی تا راهیابی تیم فوتبال ساحلی پارت به لیگ دسته یک در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا-ورود به پیک کرونا و قرارگیری پنج شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی، کشف بیش از یک تن مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس، برگزاری نمایشگاه عرضه لباس اسلامی- ایرانی و راهیابی تیم فوتبال ساحلی پارت سمنان به لیگ دسته یک، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (هجدهم تا بیست چهارم تیر ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به افزایش ۳۰۰ برابری مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان، گفت: سمنان وارد پیک جدید کرونا شده است.
کامران قدس عصر سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲ هفته گذشته مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نشان دهنده افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و شیب بالا رونده شیوع این ویروس است.
تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌ دامغان، سمنان و گرمسار از وضعیت آبی به زرد تبدیل شدند. 
در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، شاهرود و مهدیشهر زرد و شهرستان های میامی، سرخه و آرادان آبی کرونایی هستند. 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: سه‌هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال برای درمان بیمه‌شدگان در مراجعه به مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی استان در سال گذشته هزینه شد.
محمد کاظم امیدیان عصر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن اجتماعات اداره‌کل تامین اجتماعی استان سمنان ابراز داشت: از مجموع سه‌هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال هزینه‌کرد درمان غیرمستقیم مربوط به تامین اجتماعی استان سمنان در سال گذشته یکهزار و ۴۳۳ میلیارد ریال مربوط به هزینه درمان سرپایی و یکهزار و ۷۱۴ میلیارد ریال مربوط به بخش بستری بود.
سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۶۷ پایگاه‌ طرح «تعمیق و تثبیت یادگیری» استان سمنان (مدرسه های تابستانه) به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.
محمد شاه حسینی روز سه شنبه در آیین آغاز رسمی فعالیت مدرسه تابستانه استان سمنان در دبستان پیروزی این شهر گفت: این طرح در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه، حمایت از دانش آموزان نیازمند توجه و کاهش فاصله آموزشی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: یک تن و ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیسی سمنان و خراسان جنوبی کشف شد. 
سرهنگ سیدعلی میراحمدی روز پنجشنبه به رسانه ها بیان کرد: با اطلاع از حرکت کاروان مسلح کویری به قصد تحویل محموله موادمخدر در کویر  استان سمنان به دیگر گروه ها، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان وارد عمل شدند. 

فرهنگی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: نمایشگاه عرضه لباس اسلامی - ایرانی با عنوان حریر در شاهرود گشایش می‌یابد.
محمد تقی یزدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عرضه انواع پوشش، لباس‌های اسلامی - ایرانی، چادر، روسری، مقنعه و زیورآلات تزئینی، صنایع دستی و اجرای کارگاه‌های هنری گوناگون در این نمایشگاه انجام می‌شود.
مدیر اجرایی استارت‌آپ استعدادیابی «هنرآرتا» گفت: ثبت نام مرحله دوم این استارت‌آپ ملی در ۹ محور تخصصی به میزبانی دانشگاه دامغان از امروز ۲۱ تیر آغاز شد و تا ۳۰ تیر ادامه دارد.
معصومه لطفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پنج هدف عمده برای این استارت‌آپ معرفی کرد و گفت: شناسایی و کشف استعدادهای دانشجویان خلاق، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به کار گروهی،ارتقاء جایگاه دانشجویان مستعد در فرهنگ و هنر، ترویج فعالیت‌های گسترده‌ در هر حرفه و معرفی استعدادهای درخشان آن حرفه به مراجع مرتبط و آموزش و پرورش استعدادهای کشف شده برای ورود به بازارکار (اشتغال زایی) از اهداف مهم استارت‌آپ ملی استعدادیابی «هنرآرتا» است.

علمی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی ISC در سال ۲۰۲۱  در پنج رشته و حوزه خبر داد.
سیف‌الله سعدالدین روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: در رتبه‌بندی موضوعی ISC سال ۲۰۲۱   دانشگاه سمنان موفق شد در رشته مهندسی عمران که ۱۲ دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ و در رشته مهندسی مکانیک که ۲۲ دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۴۵۰-۴۰۱ جهانی را به دست آورد.

اقتصادی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۷۳ واحد صنعتی و کشاورزی از ابتدای امسال پرداخت شده است.
علی تشنه دل روز دوشنبه در نوزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده بابت رونق تولید در استان سمنان، ۹ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۴۴ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: بیش از ۸۵ هزار نفر به صورت مستقیم در ۳۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب استان اشتغال دارند.
سیدمهدی برهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: از مجموع ۳۵ هزار واحد صنفی فعال در استان سمنان، پنج‌هزار و ۵۴۶  واحد صنفی در بخش خدمات فنی، ۱۴ هزار واحدصنفی در بخش توزیعی، چهار هزار و ۷۲۶ واحد صنفی در زمینه تولیدی و سه‌هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در زمینه خدماتی  فعال است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به ضرورت تصفیه پساب صنعتی، گفت: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی استان زیر پوشش شبکه تصفیه فاضلاب قرار دارد.
محمدرضا باقری روز چهارشنبه به رسانه ها اظهارداشت: ۹۴۲ واحد صنعتی فعال استان سمنان به شبکه تصفیه فاضلاب متصل است .
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۷۵ درصد از مطالبات گندمکاران استان سمنان تا بیست و یکم تیر پرداخت شد و پرداخت مطالبات گندمکاران با انجام روند اداری ادامه دارد.
محمد باقر منوچهری روز پنجشنبه  در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از زمان برداشت تا کنون ۵۰  هزار و ۱۶۸ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

فرماندار سمنان گفت: نان در ۱۲۴ نانوایی این شهرستان با کارتخوان‌های هوشمند به فروش می‌رسد.
محمد بهرامی روز پنجشنبه در جلسه شورای آرد و نان شهرستان سمنان در سالن اجتماعات شهید محمود اخلاقی فرمانداری ابراز داشت:  از مجموع ۱۳۲ واحد نانوایی شهرستان سمنان در ۱۲۴ واحد نانوایی، نان به صورت هوشمند به فروش می‌رسد.

ورزشی

رئیس هیات ووشو استان سمنان گفت: امیرارسلان رحیمی در رقابت های ووشو قهرمانی کشور موفق به کسب مدال نقره و راهیابی به اردوی تیم ملی ووشو جوانان شد. 
مهدی دانایی فرد شنبه گذشته گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رحیمی در بخش ساندا در رقابتهای ووشو قهرمانی کشور(انتخابی تیم ملی) موفق به کسب مدال نقره در وزن ۵۶- و راهیابی به اردوی تیم ملی ووشو جوانان ایران شد. 
رییس هیات والیبال شاهرود گفت: «ستایش حسینی» بانوی والیبالیست این شهرستان با برتن کردن لباس تیم ملی بزرگسالان کشور به اردوی بلغارستان دعوت شد.
سعید طبسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوی ورزشکار شاهرودی از سوی فدراسیون والیبال به اردوی تیم ملی بانوان جمهوری اسلامی ایران که در کشور بلغارستان از ۱۹ تا ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود، فراخوانده شد.
رییس هیات بدمینتون شاهرود گفت: فاطمه فنایی و حنانه رجبی مقام نخست رشته دوبل بدمینتون مسابقات جوانان دختر کشور در مشهد را کسب کردند.
تهمینه رییسی شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از مسابقات کشوری از ۱۴ تا ۱۷ تیرماه برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
راهیابی تیم فوتبال ساحلی پارت سمنان به لیگ یک کشور از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha