ترویج پرداخت زکات در جامعه باید پررنگ شود

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: برای ترویج پرداخت زکات در جامعه باید بیشتر سرمایه گذاری کرد چون فلسفه پرداخت این فریضه در اسلام جلوگیری از فقر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در همایش "زکات شکوه عبادت سرچشمه برکت" در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، افزود: اگر همه افراد واجد شرایط زکات خود را پرداخت کنند، در کشور فقیری نخواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و قرآن کریم بر پرداخت زکات، باید تلاش شود تا از این طریق مشکل مالی خانواده ها حل شود.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد فرصت شغلی و رفع محرومیت از خانواده های نیازمند بوده و این فعالیت های مثبت را می توان با ترویج بیش از گذشته پرداخت زکات در جامعه، گسترش داد.

در همایش یک روزه  " زکات شکوه عبادت سرچشمه برکت " در گرگان، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد کشور و جمعی از مسوولان استان گلستان و عاملان تبلیغ و مودیان زکات حضور داشتند.

مطابق گزارش کمیته امداد امام خمینی ( ره) گلستان، سال قبل ۸۷۰ میلیارد ریال زکات در گلستان جمع آوری شد که ۸۲۰ میلیارد ریال از این مبلغ برای بیش از ۳۶۰ هزار خانوار محروم استان هزینه شد.

براساس این گزارش، بقیه زکات جمع آوری شده گلستان در حوزه طرح های عمرانی از جمله ساخت ۱۰ باب مسجد، دو واحد خانه عالم، یک حوزه علمیه و یک غسالخانه هزینه شد.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

 زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha