۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبر: 84821288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پاکدشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصداق جهاد تبیین است

پاکدشت- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جوان، مصداق جهاد تبیین و خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز پنجشنبه در دیدار با خانواده شهیدان احمد آقاخانی و علی‌اصغر صفری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس پاکدشت گفت: خانواده معظم شهدا، حق بزرگی بر گردن تک تک افراد جامعه دارند و دیدار و تکریم آنان موجب زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و ارتقاء روحیه کار جهادی برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به جامعه می‌شود.

وی اظهار داشت: خانواده معظم شهدا هیچ‌گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشتند و فقط از آنان خدمت‌رسانی به مردم را خواستارند از این رو، مسولان موظفند که خود در رفع مشکلات و دغدغه خانواده شهدا پیشگام بوده و رفع نیازهای آنان را در اولویت خود قرار دهند.

اردستانی تصریح کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی و ایثار مادران، پدران، همسران و فرزندان شهداست از این رو پاسداشت حرم خون شهد بر همه واجب و ادامه راه آنان تضمیمن کننده اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار پاکدشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصداق جهاد تبیین است


وی با تأکید بر لزوم عمل به فرمایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی در توجه به جهاد تبیین گفت: معرفی شهدای انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به جامعه و به ویژه نسل جوان، عین جهاد تبیین مدنظر رهبر انقلاب اسلامی است و علاوه بر آن که موجب الگوگیری نسل جوان از آنان می‌شود، زمینه را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به عنوان خنثی کننده شبیخون فرهنگی دشمنان نظام فراهم می‌کند.

شهید علی‌اصغر صفری ۱۹ تیر ۱۳۴۸ در منطقه خاتون‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت دیده به جهان گشود.
با آغاز جنگ تحمیلی شهید صفری به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در ۲۲ فروردین ۱۳۶۶ و در حالی که تنها ۱۸ سال سن داشت، در شلمچه به شهادت رسید.
پیکر پاک و مطهر این شهید مدت‌ها در منطقه باقی ماند و دهم مرداد ۱۳۷۵، پس از تفحص به میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای روستای ده امام پاکدشت به خاک سپرده شد.

شهید احمدآقاخانی در دوم فروردین ۱۳۵۰، در شهرستان پیشوا به دنیا آمد.
با شروع دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان بسیجی به جبهه‌های نبر حق علیه باطل حضور یافت و در ۲۵ دیماه سال ۱۳۶۵ در سن ۱۵ سالگی در شلمچه به شهادت رسید.
پیکر این شهید سرافراز ایران اسلامی در گلزار شهدای شهرستان پاکدشت به خاک سپرده شده است.
پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید و هزار و ۱۰۰ جانبار تقدیم اسلام کرده  است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha