رقابت ۲ هزار نفر در آزمون مهندسان معماری در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بیش از دو هزار نفر از متقاضیان ورود به حرفه مهندسان معماری این استان، روز پنجشنبه در آزمون مربوطه حضور یافته و به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس یوسف زاده روز پنجشنبه در بازدید از محل برگزاری این آزمون در دانشکده معماری دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: شمار حوزه های امتحانی که به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان معماری عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اختصاص یافته، هشت حوزه است که پنج حوزه از این تعداد در مشهد و سه حوزه در سه شهرستان بزرگ استان شامل نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تعداد کل شرکت کنندگان در این آزمون ۲ هزار و ۳۳۷ نفر است که از این تعداد هزار و ۱۷ نفر شرکت کننده معادل ۵۷ درصد مرد و هزار و ۳۲۰ نفر شرکت کننده معادل ۴۳ درصد زن هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کل اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ۳۶ هزار نفر است که ۱۸ هزار نفر آنان پروانه اشتغال داشته و از خدمات سازمانی بهره می‌برند.

ثبت نام ۳۷۶ هزار نفر در سامانه جامع نهضت ملی مسکن 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: تاکنون ۳۷۶ هزار و ۶۰ نفر از این استان در سامانه جامع نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که با بررسی‌های صورت گرفته از تعداد ۳۷۶ هزار و ۶۰ نفر متقاضی مسکن ۲۷۳ هزار و ۱۰۱ نفر حائز شرایط ثبت نام بودند.

یوسف زاده تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال در طرح نهضت ملی مسکن را ۱۱۸ هزار و ۲۲۱ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۱۲ نفر تایید نهایی تجمعی شده اند که تاکنون  ۲۰ هزار و ۲۸۷ نفر افتتاح حساب کرده که هر متقاضی مسکن، ۴۰ میلیون تومان به حساب تعیین شده واریز کرده است.

وی اظهار داشت: هشت هزار و ۲۷۱ نفر متقاضی مسکن در طرح مزبور نیز مدارک خود را کامل کرده که تایید نیز شده و به سامانه متصل شده اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تعداد هشت هزار و ۵۱۶ واحد دارای قرارداد سازنده هستند و ۲ هزار و ۱۰۶ متقاضی از بانکهای عامل قرارداد تسهیلات مشارکت مدنی دریافت کرده‌اند.

خراسان رضوی با جمعیت بیش از ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر و  ۱۱۸ هزار و ۱۵۴ کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۳ شهرستان به مرکزیت مشهدالرضا(ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha