۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84822170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 پروژه مهر  با هدف رفع چالش  آموزش، پرورش و بهداشت دانش آموزان اصفهانی آغاز می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: پروژه مهر در سال تحصیلی آتی با رویکرد و توجه ویژه به تقویت مسائل مربوط به سه حوزه آموزشی، پرورشی و بهداشتی دانش آموزان استان آغاز می‌شود.

محمدرضا ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رفع چالش‌های حوزه پرورشی افزود: در سال تحصیلی آتی، ورزش و سلامت دانش آموزان در سطح مدارس نواحی و مناطق ۴١ گانه استان اصفهان پیگیری و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات ورزشی به صورت نقدی و بدون وقفه درحال تأمین است، گفت: توجه به ورزش مناطق محروم، و ورزش دختران در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین با توجه به اینکه پس از ۱۰ سال سرانه مدارس واریز شد و سرانه ورزشی ویژه مدارس نیز محقق شده است، افزود: بر این اساس توجه به احداث زمین چمن و دیگر تجهیزات ورزشی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در موضوع بهداشت و تغذیه  دانش‌آموزان گفت: به دانش‌آموزان مناطق محروم استان اصفهان در سال تحصیلی پیش رو، تغذیه رایگان تعلق می‌گیرد.

ابراهیمی همچنین به تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکلات آموزشی در زمینه نیروی انسانی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه دستگاه تعلیم و تربیت استان برای  سال تحصیلی آینده با کمبود ۱۶ هزار معلم مواجه بود با تدابیر اندیشیده شده و با روش‌های مختلف این مشکل رفع شد.

وی به والدین دانش‌آموزان وعده داد که در اول مهر امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین با اشاره به توجه ویژه به تامین فضای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در سال تحصیلی آینده گفت: با کمک و همراهی خیران مدرسه ساز ، ساخت یا کلنگ‌زنی روزانه یک کلاس در استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین درخصوص طرح استانی افتتاح پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه گفت: این طرح به عنوان ابتکار این استان برای تقویت وضعیت تحصیلی دانش آموزانی که در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونابا اُفت تحصیلی مواجه شده بودند، آغاز شد.

وی با بیان اینکه برآورد می‌شود که  حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کنند افزود: حضور دانش‌آموزانی که نمره قبولی خرداد را  کسب نکرده‌اند در کلاس‌های این طرح در تابستان ضرورت دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی هم که نمرات قبولی کسب کرده‌اند، اما شرایطشان به نحو مطلوب نبوده است می‌توانند در کلاس‌های این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان و با پرداخت هزینه‌های آن توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، گفت: برای مقطع متوسطه ۴۱۰ پایگاه و برای دوره ابتدایی۳۲۸ پایگاه در استان برای مدت هشت هفته اجرای این کلاس‌ها دایر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین به آغاز اجرای طرح رتبه بندی معلمان در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هیات‌های ممیزی تشکیل شده و اقدامات کارگزینی آن درحال انجام است.
بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در  پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha